يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۲۹۷۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۰۹ شهريور ۱۴۰۱
نقدی بر مواصع اخیر روزنامه جمهوری؛
این روزنامه که بر خلاف نامش جهت‌گیری خود را در خدمت غرب گرایان سپری کرده است می نویسد: هیچ یک از تعهدات طرف آمریکایی ضمانت اجرایی ندارد اما در هر صورت باید برای توافق خوشحال بود و جشن گرفت.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598-رضا احمد زاده: روزنامه جمهوری اسلامی که تحت مدیریت مسیح مهاجری است، در تحلیلی نوشت: «روند کاهشی نرخ سکه و ارز در روز‌های اخیر و احساس نشاط روحی به وجود آمده در عموم مردم کشورمان بعد از انتشار اخبار مثبت درباره توافق برجامی که منجر به رفع تحریم‌ها خواهد شد، روشن‌ترین نشانه هستند برای دولتمردان جمهوری اسلامی که نشان می‌دهند معطل نگهداشتن مذاکرات برجامی به صلاح نیست. البته خود حضرات هم می‌دانند که هیچ‌یک از تعهدات طرف آمریکائی ضامن اجرائی ندارند، ولی با این‌حال کسی با ثبت شدن آن‌ها در کارنامه این هیأت و کارنامه دولت سیزدهم مخالف نیست بدین امید که برجام به فرجام برسد و باز هم گرفتار امروز و فردا نشود.

این روزنامه که بر خلاف نامش جهت‌گیری خود را در خدمت غرب گرایان سپری کرده است می نویسد: هیچ یک از تعهدات طرف آمریکایی ضمانت اجرایی ندارد اما در هر صورت باید برای توافق خوشحال بود و جشن گرفت.

این اقرار کردن به عمیقترین لایه های خواسته غرب گرایان نشان می دهد که ایشان همچنان ایران را در دهکده جهانی آمریکا خواستارند و برای رسیدن به این هدف حاضرند تمام اهرم‌ها و منافع ملی کشور را فدای آن کنند. کشورهای محور مقاومت، صنایع موشکی و دفاعی، عضویت در بازار شانگهای و ... موضوعاتی از این دست همگی موید این موضوع است که اصلاح طلبان همچنان می خواهند از برجام و حتی مذاکراتی که اصولا تفاوت های اساسی با نگاه و عملکرد سیاستمداران وقت برجامی در دولت رئیسی دارد هم برای تبلیغ خود و بازگشت به میان مردم، بهره بگیرند.

مرگ و بقای اصلاحات با برجام گره خورده است و این امری مسلم و تنها وسیله برای مانور دادن در میدان سیاست و عقب نماندن از رقباست البته در کنار این تلاش ها برای مالخود کردن مذاکرات هسته ای تحت عنوان ادامه برجام باید مقداری چاشنی تخریب دولت سیزدهم را هم به آن اضافه کرد تا تعادل میان تایید و تخریب رعایت گردد با این پیش نگری که اگر سقوط سیاسی هم برای استحاله طلبان در روزها و ماههای منتهی به انتخابات در سبد آرای ایشان رخ دهد – شما قطعی بدانید که از هم اکنون رخ داده است- بتوانند چهار دست و پا فرود آیند و همچنان خود را بازیگر فعال این میدان نشان دهند.

روزنامه یاد شده با این تیتر در پی القای این موضوع است که انقلاب اسلامی و ملت ایران تنها به صرف سیگنال های مثبتی که مدت آن طولانی هم نخواهد بود از مذاکرات به داخل کشور رله می شود باید به هر قیمتی که شده توافق صورت بگیرد، آیا این کار عاقلانه است که سرمایه های کشور و ملت تنها به صرف یک سراب تمام هستی ملت بباد فنا برود. البته اصلاح طلبان و اعتدالیون شیرینی همین استراتژی سیگینال های مثبت را در قضیه بورس چشیده بودند، امروز ادامه آن راه را به دیگران تجویز می کنند تا شریکی از جریان رقیب برای خود درست کنند و تنها نمانند و شاید هم بتوانند با یک پروپاگاندای رسانه ای تمام تقصیرها را نیز از خود دور سازند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها