أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۱۰۴
زمان انتشار: ۰۹:۳۳     ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
سپاه و ارتش طی یک هفته گذشته شناورهای بدون سرنشین وتجسسی آمریکا در خلیج فارس و دریای سرخ را توقیف و پس از امن سازی مسیر دریا رها کردند. وال استریت ژورنال نوشت که این قایق ها بدون دوربین هایشان بازگردانده شدند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خراسان: ناوشکن جماران نیروی دریایی ارتش هنگام اجرای عملیات ماموریت مقابله با تروریسم در دریای سرخ در هفته گذشته با چندین شناور تجسسی بدون سرنشین رها شده آمریکایی در مسیر کشتیرانی بین‌المللی مواجه شد و پس از ۲ بار تذکر به ناوشکن آمریکایی برای جلوگیری از حوادث احتمالی این ۲ شناور را توقیف کرد.

پس از ایمن‌سازی مسیر عبور کشتیرانی بین‌المللی ناوگروه ۸۴ نیروی دریایی ارتش این ۲ قایق را در منطقه ایمن رها کرد و به ناوگان آمریکایی هشدار داده شد از تکرار موارد مشابه ‌خودداری کند.

ناوگروه ۸۴ نیروی دریایی ارتش ۲ ماه است در منطقه دریای سرخ و منطقه خلیج عدن مستقر است. نیروی دریایی ارتش در اطلاعیه‌ای در همین زمینه اعلام کرده بود: «نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی حین اجرای ماموریت برقراری امنیت و ایمنی کشتیرانی در دریای سرخ و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی با چندین شناور ویژه داده‌برداری کوچک که در مسیر کشتیرانی بین‌المللی رها بود، مواجه شده و با اقدام به‌موقع و به‌منظور جلوگیری از وقوع حادثه و احتمال تصادف دریایی از کنترل‌کننده این نوع تجهیزات خواست به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهند.»

روابط‌عمومی نیروی دریایی سپاه نیز هفته گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «در پی ادعای مضحک فرمانده سازمان تروریستی سنتکام مبنی‌بر تلاش نیروی دریایی سپاه برای تصرف یک شناور بدون سرنشین آمریکایی در خلیج‌فارس و اتهام فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده، غیرقانونی و غیرحرفه‌ای به حافظان امنیت و منافع ملی کشورمان در این منطقه راهبردی که توسط رسانه‌های وابسته به امپراتوری سلطه و صهیونیسم باز نشر داده شد؛

برای تنویر افکار عمومی به آگاهی می‌رساند: در روز سه‌شنبه ۸شهریورماه یک فروند شناور بدون سرنشین آمریکایی که ارتباطات ناوبری آن قطع شده بود از سوی شناور پشتیبانی نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس به‌منظور جلوگیری از ناایمن شدن مسیر تردد شناورهای تجاری و نفتکش‌ها کنترل و یدک شد. اقدام به‌موقع و هوشمندانه دریادلان نیروی دریایی سپاه در کنترل و یدک کردن شناور مذکور، با هدف ایمن‌سازی مسیر کشتیرانی و جلوگیری از وقوع حادثه احتمالی صورت گرفت که طی هفته‌های اخیر چند مورد از آن در منطقه رخ داده است.

پس از بررسی‌های به عمل آمده و مسلم شدن خطای آمریکایی‌ها و اطمینان از نبودِ هرگونه تهدید راجع به امنیت و منافع ملی ایران اسلامی، هشدارهای لازم به نیروی دریایی آمریکا مبنی‌بر ‌ تکرارنشدن این گونه وضعیت‌ها و رفتارهای غیرقانونی داده و شناور مذکور با تصمیم فرمانده شناور پشتیبانی نیروی دریایی سپاه رها شد.»به گفته نیروی دریایی آمریکا انتظار می‌رود تا تابستان سال آینده ۱۰۰ شناور بی‌سرنشین تجسسی کوچک کشورهای مختلف در این طرح مشارکت کنند و منطقه‌ای وسیع از کانال سوئز در مصر تا سواحل ایران را پوشش دهند و اطلاعات جمع‌آوری شده را برای مرکز فرماندهی مرکزی در بحرین، مستقر در ستاد مرکزی ناوگان پنجم آمریکا، بفرستند.

شناور کاوشگر و بدون سرنشین سالیدرون اکسپلورر، از قایق‌های نیروی دریایی آمریکاست که مجهز به حسگر، رادار و دوربین است و وظیفه آن شامل جمع‌آوری داده‌های اقیانوسی، ناوبری و نیز اطلاعات استراتژیک و برنامه‌ریزی و عملیاتی است. این شناور کاوشگر که با یک بال ‌به ارتفاع ۵ متر از انرژی خورشیدی و باد برای حرکت استفاده می‌کند، قابلیت هدایت از راه دور دارد و قادر است تا یک‌سال در عملیات‌های دریایی فعال باشد.‌جالب این جاست که به گزارش وال استریت ژورنال، شناورهای بدون سرنشین آمریکایی که توسط ارتش  در دریای سرخ توقیف شدند، بدون دوربین بازگردانده شده‌اند.به گفته یک مقام آمریکایی  مشخص نیست که این دوربین‌ها توسط عوامل نیروی دریایی ارتش برداشته شده یا در حین عملیات از شناورها جدا شده‌اند.

کانال اخبارسوریه نوشت: از قرار معلوم بچه‌های ارتش به دوربین‌هایی که روی شناورهای بدون سرنشین آمریکایی در دریای سرخ نصب بوده، احتیاج داشتند و آن ها را برداشتند و این شناورها بدون دوربین تحویل ناوگان آمریکایی در آن منطقه شده‌اند. این باید درس عبرتی باشد برای آمریکایی‌ها چرا که این بار دوربین آن ،لازم و برای برخی کارها و مسائل توقیف شد، دفعه بعد ممکن است همه آن توقیف شود و دیگر آن را به دست نیاورند. نیروی دریایی ایران، نیروی دریایی چین، هند یا هر کشور دیگری نیست که وقتی آمریکایی‌ها را دید راهش را کج کند و از فاصله ۵ مایلی بخواهد حرکت کند، فاصله برای ما همیشه تا آن جایی مهم است که تصادفی صورت نگیرد!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها