يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۱۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
رویترز در گزارشی تحلیلی مطرح کرد
رویترز در گزارشی با اشاره به وضعیت آشفته فوتبال ایران، شرایط و مشکلات تیم ملی در پیش از جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را با شرایط فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه مقایسه کرده است.

به گزارش پایگاه 598، رویترز در گزارشی نوشت: "ایران امیدوار است تاریخ در جام جهانی قطر تکرار شود، ۲۴ سال پیش در فرانسه و پس از پیروزی فراموش نشدنی بر ایالات متحده آمریکا، رقیب ژئوپلیتیکی چند دهه این کشور دوباره این دو تیم باید در جام جهانی برابر هم به میدان بروند.

در حالی که تیم‌ها برای جدال دوباره آماده می‌شوند و دولت‌های آن‌ها بر سر احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران بحث می‌کنند، آمادگی تیم ملی فوتبال ایران با چند گانه شدن تیم و جدال‌هایی که بر سر ریاست فوتبال آن انجام شد مختل شده است.

انتخاب مجدد مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال این کشور این انتظار را تقویت کرده که دراگان اسکوچیچ در کمتر از سه ماه مانده به آغاز جام جهانی، شغل خود را در راس این تیم از دست بدهد.

رسانه‌های ورزشی ایران گزارش داده‌اند که کارلوس کی‌روش سرمربی سابق رئال مادرید که در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل و ۴ سال پیش در روسیه از سوی تاج به عنوان سرمربی تیم ملی ایران منصوب شد، گزینه‌ای جدی برای جانشینی اسکوچیچ است.

امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام دو بازیکن سابق تیم ملی نیز از سوی طرفداران مربی ایرانی به ویژه سیاستمدارانی که مشتاق حضور یک مربی داخلی در مقابل آمریکا هستند نامزد شده‌اند.

اسکوچیچ پس از بحث جدی درباره اخراج در ماه گذشته هم‌چنان با آینده‌ای نامشخصی روبرو است. این در حالی است که او توانست ایران را به ششمین جام جهانی برساند و تنها دو بار در ۱۸ بازی شکست خورد. او در یک پست اینستاگرامی در ماه ژوئیه گفت که در برابر توهین‌ها و فشارهای داخل فوتبال ایران مقاومت کرده است تا ثابت کند می‌تواند این کشور را به جام‌جهانی برساند.

این اتفاق‌ها همگی بازتاب اتفاق‌های قبل از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه است، زمانی که ایرانی‌ها در شش ماه منتهی به دیدار با آمریکا در مرحله گروهی، سه مربی داشتند. ویرا برزیلی که ایران برای اولین بار در دو دهه اخیر به جام جهانی رساند، اندکی پس از قرعه کشی از کار برکنار شد و تومیسلاو ایویچ کهنه کار جایگزین او شد. اما ایویچ، قهرمان لیگ یوگسلاوی، فرانسه، هلند، بلژیک و پرتغال، چند هفته قبل از عزیمت این تیم به فرانسه اخراج شد تا جلال طالبی ایرانی جانشین او شود.

طالبی که تجربه مربیگری او شامل کار در سنگاپور، امارات متحده عربی و اندونزی بوده است، فاقد کاریزما یا اعتبار ایویچ بود، با این حال او تیم را به پیروزی ۲ بر ۱ برابر آمریکا رساند. علی‌رغم این موفقیت، تیم ایران با حضور علی دایی، خداداد عزیزی و کریم باقری در مرحله گروهی از دور رقابت ها کنار رفت.

محمد خاکپور که عضو تیم ملی ایران در جام جهانی فرانسه بود درباره آن روزها گفت: بازی مقابل آمریکا واقعاً مهم بود زیرا اولین برد فوتبال ایران در جام جهانی رقم خورد اما متأسفانه بعد از آن مسابقه، مسئولان ما اشتباه کردند، زیرا برای آنها بازی با آمریکا مثل دیدار نهایی بود. برای آنها جام‌جهانی همان مسابقه با آمریکا بود و به چیز دیگری فکر نمی کردند. آن تیم پتانسیل این را داشت که به دور دوم برود و تاریخ بسازد.

این کشور در پنج دوره جام جهانی قبلی هرگز به دور حذفی صعود نکرده است، اما آشفتگی در پشت پرده، تهدیدی فزاینده برای امیدهای ایران برای عملکرد خوب در جام جهانی است.

تیم فعلی ایران با حضور نفراتی چون مهدی طارمی و سردار آزمون نیز این توانمندی را دارد که بتواند در گروهی که ولز و انگلیس نیز حضور دارد بدرخشد".

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها