يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۱۴۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
همراه داشتن دارو‌های کدئین‌دار برای زائران اربعین ممنوع است.

به گزارش پایگاه 598، دارو‌های روان گردان، دارو‌های مخدر و دارو‌های خواب آور را زوار نمی‌توانند همراه خود داشته باشند. اگر کسی به دلیل پزشکی در حال مصرف این داروها است؛ باید حتما به پزشک خود مراجعه کند و تنظیم دوز شود. اگر نیاز است تغییراتی ایجاد شوند و سپس به زیارت حضرت امام حسین (ع) مشرف شود.

بر اساس قوانین داخلی کشور عراق حمل دارو‌های ترامادول، متادون، مورفین، دیازپام، انواع مواد مخدر، پتدین، اکسپکتورانت کدئین، هیدرومرفین، فلورازپام، کلونازپام، اگزازپام و بوپرنورفین توسط مسافرین جرم محسوب می‌شود.

دارو‌های ویتامین، دیابتی، فشار خون، ضددرد غیرکدئین و... ممنوع نیست و همراه داشتن آن‌ها مشکلی ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها