يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۱۶۲
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
پلیس کانادا اعلام کرد که حملات با چاقو در ساسکاچوان ۱۰ کشته و ۱۵ مجروح بر جای گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از رویترز، پلیس کانادا در حال تعقیب دو مظنون بدلیل حمله با چاقو است. رویدادی که در استان ساسکاچوان واقع در مناطق مرکزی کانادا روی داده و در آن حداقل ۱۰ نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی شده‌اند.

«جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا در پیامی که در توئیتر منتشر کرد به این رویداد واکنش نشان داد و گفت: حملات در ساسکاچوان وحشتناک و دلخراش است. من به کسانی فکر می‌کنم که یکی از عزیزان خود را از دست داده‌اند و یا در این حادثه مجروح شده‌اند.

پلیس ساسکاچوان نام دو مظنون را به نام‌های «دیمین ساندرسون»، ۳۱ ساله و «مایلز ساندرسون»، ۳۰ ساله اعلام کرده و خواستار شناسایی آن‌ها شده است، اما جزئیات بیشتری در مورد انگیزه آنها در این حمله مرگبار با چاقو ارائه نکرده است.

«روندا بلک مور»، افسر فرمانده پلیس سلطنتی کانادا در ساسکاچوان، گفت: به نظر می‌رسد که برخی از قربانیان ممکن است هدف این حمله قرار گرفته باشند و برخی از قربانیان نیز به صورت تصادفی هدف حمل واقع شده‌اند و صحبت از انگیزه مجرمان هنوز زود است.

این رویداد پرتلفات در یک جامعه بومی کانادا با نام «جیمزاسمیت کری» رخ داده که حدود ۳۴۰۰ نفر جمعیت دارد و اعضای آن عمدتاً به کشاورزی، شکار و ماهیگیری اشتغال دارند.

اجساد قربانیان در ۱۳ نقطه از جمله در سرزمین «قوم جیمز اسمیت کری» و روستای کوچک «ولدون» کشف شد.

حمله با چاقو در اوایل صبح یکشنبه گزارش شد و پلیس سپس در سراسر استان هشدار داد که با توجه به متواری شدن مجرمان، شاید در دیگر مناطق نیز چنین حادثه‌ای رخ دهد. همچنین از بسیاری از ساکنان استان ساسکاچوان نیز خواسته شده است در محل‌هایی که هستند پناه بگیرند.

استان ساسکاچوان از استان‌های جنوبی کاناداست و در مناطق مرکزی این کشور واقع شده و با ایالت‌های داکوتای شمالی و مونتانا در آمریکا هم مرز است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها