يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۱۶۸
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
مراسم رونمایی از مستند روشن تر از خورشید در محل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبر24، محمد سجاد واعظ تهیه کننده مستند روشن تر از خورشید، در مراسم رونمایی از این مستند ماندگار، باتشریح مباحث مربوط به تهیه این مستند، گفت: یافتن «ترین» ها همواره یکی از دغدغه های من در سفرهای اربعین بود و مظلوم ترین ها در این دغدغه را با کمی تحقیق و نگاه عمیف یافتم.

وی ادامه داد: آفریقایی ها مظلوم ترین انسان ها در سفر اربعین هستند چراکه با مشقات زیاد به زیارت می آیند و مظلوم ترین ها به شمار می روند.

واعظ با اشاره به مظلومیت ملت های و به خصوص مسلمانان این قاره کهن، اضافه کرد: مردم آفریقا و به ویژه مسلمانان ساکن در برخی کشورهای این قاره در مظلوم ترین شرایط قرار دادشته و به خصوص در حوزه رسانه توجه جدی به آنها نشده است.

وی یادآور شد: حتی موکب آفریقایی ها در اربعین و مراسم پیاده روی هم مظلوم و خلوت بود. لذا رقم زدن اتفاقات رسانه ای را برای این عزیزان شروع کرده و مستند روشن تر از خورشید آغازی بود بر پایان مظلومیت این مردم.

واعظ افزود: از آنجاییکه رژیم صهیونیستی در سرویس های اطلاعاتی و امنیتی بسیاری کشورهای آفریقایی نفوذ کرده، زائران امام حسین(ع) و اربعین پس از بازگشت به کشورهایشان مورد بازجویی ها و آزار این سرویس های وابسته قرار گرفته و اتهام عضویت در داعش را به آنها زده می شود.

عبارت زیبای آقای کشیش

وی ادامه داد: در یکی از سفرهای اربعین همراه ما یکی از اعضای پارلمان کنیا و یکی از کشیش های معروف و مشهور کلیسای کاتولیک کنیا بودند، کشیش کنیایی با دیدن اوج همدلی و سخاوت و عواطف انسانی انسان ها در مسیر اربعین، عبارت زیبایی را بکار برد؛ او که یک مسیحی کاتولیک است، پس از دیدن زیبایی های پیاده روی اربعین، گفت: اگر امروز عیسی بن مریم(ع) در بین ما حاضر بود، شک ندارم که زائر امام جسین(ع) می شد.

ماجرای دونر کباب آقای نماینده

واعظ در جمع مدعوین مراسم با بیان خاطراتی شنیدنی از مراسم، از تعجب نماینده مجلس کنیا از پذیرانی سخاوتمندانه و رایگان موکب ها از زائران گفت و افزود: در حین سفر این فرد از من خواست که غذای گوشتی و کبابی هم استفاده کند، به موکبی رفتیم که دونر کباب ارائه می دادند، یک اسکناس 100 دلاری درآورد و به موکب دار داد و تقاضای 7 پرس غذا کرد، موکب دار ضمن دادن 7 غذا به او ، چند غذای دیگر هم به او داد و یک 100 دلاری روی 100 دلاری اش گذاشت و به او تقدیم کرد؛ این امر موجب تعجب و تامل بسیار ایشان بود.

اشراقی: کار برای امام حسین(ع) لذت بخش است

در ادامه مراسم، محمد اشراقی کارگردان مستند روشن تر از خورشید، طی سخنانی انتخاب مسیحیان برای مستند خود را منحصر بفرد دانست و گفت: در نگاه به اربعین و موضوع امام حسین(ع)، دیدگاه ها و کارهای ارائه باشد فراملی و فرا مذهبی باشد، چراکه فرهنگ ائمه اطهار و سیره اهل بیت(ع) سیره ای جهانی و برای آحاد بشیریت است.

وی با بیان اینکه کار برای امام حسین(ع) در هر شرایطی لذت دارد، اظهار داشت: نمونه مصداقی این حرف زمانی بود که برای تهیه مستند مجبور شدیم از ورودی کربلا تا تل زینبیه چند کیلومتر را پیاده روی کنیم در حالی که تجیزاتی سنگین را به دوش می کشیدیم، اما این سختی کار برای همه اعضای گروه جلاوت خاصی داشت چون کار برای ارباب مان است.

اشراقی افزود: اربعین پیام های بزرگی برای بشریت دارد، معتقدم ظرقیت ها و پتانسیل های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مراسم پیاده روی اربعین برای همه انسانهاست و لذا نیازمند نگاه بسیار کلان و فراملی و فرامذهبی با گستره جهانی به موضوع اربعین هستیم که رسانه بایستی در این خصوص فعالانه تر تلاش کند. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها