يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۲۱۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
دلیل سکوت تاج، مشخص شدن موضع
انتظار، واژه ای آشنا برای فوتبال ایران است؛ از روزهایی که همه منتظر مشخص شدن رییس فدراسیون بودند و حالا همه‌ی اخبار حول محور تغییر یا عدم تغییر کادر فنی تیم ملی می‌چرخد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از ورزش سه با یک سرچ ساده درباره مواضع مهدی تاج در خصوص دراگان اسکوچیچ و حفظ او در کسوت سرمربیگری تیم ملی به این نتیجه می‌رسید که رییس فعلی فدراسیون حمایتی ساده هم از مربی کروات نداشته و در عوض از خاطراتش با کارلوس کی‌روش به نیکی یاد کرده و به صراحت اعلام کرد این مربی پرتغالی در تفکراتش جا دارد و برای همکاری دوباره با او به صورت جدی فکر می‌کند. 
درستی این ماجرا را می‌توان از سکوت او در خصوص حمایت یا عدم حمایت از کادر فنی فعلی تیم ملی و اعلام نکردن مواضع خود متوجه شد. اما رحیم زارع، یکی از نمایندگان مجلس که از جمله حامیان مهدی تاج بود تا حدودی تفکرات او را لو داد و اعلام کرد از بین کارلوس کی‌روش، برانکو ایوانکوویج و امیر قلعه نویی یکی به عنوان سرمربی کارش را در تیم ملی ایران شروع خواهد کرد. 
اما دلیل سکوت تاج در برابر شایعات مختلف حول محور نیمکت تیم ملی و عدم اعلام مواضع به طور صریح چیست؟ آنطور که پیداست دو دلیل بیشتر نمی‌تواند داشته باشد. اول اینکه در چند ماه گذشته حواشی‌ زیادی توسط کمیته فنی گمارده شده توسط سرپرست سابق فدراسیون به وجود آمد و بعد از آن هیئت رییسه تصمیم  این کمیته مبنی بر برکناری دراگان اسکوچیچ را وتو کرد. تمامی این اتفاقات که در چند روز رخ داد، باعث شد اعتبار فوتبال ملی ما چه در داخل و چه در خارج زیر سوال برود. به همین دلیل کادر مدیریتی جدید فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته‌اند در سکوت کار خود را پیش برده و به دور از حواشی و اختلافاتی که همیشه در صحنه فوتبال ایران دیده می‌شود کار خود را پیش ببرند. 


دومین دلیل سکوت تاج هم مشخص شدن موضع نهایی‌اش است. او می‌خواهد بداند با چه سیاستی برابر اسکوچیچ قرار گیرد. آیا پس از توافق با سرمربی جدید و اخذ مجوزات لازم برای حضور او، برای فسخ قرارداد با مربی کروات تیم ملی صحبت می‌کند یا خیر؛ توافقی با مربی جدید صورت نمی‌گیرد و مجوزات لازم صادر نمی‌شود و ریاست جدید فدراسیون برای هماهنگی کارهای اردوی اتریش و جام جهانی با سرمربی فعلی جلسه برگزار می‌کند. 
در چند روز اخیر مهدی محمدنبی، نایب رییس اول فدراسیون فوتبال در دو مصاحبه متفاوت به این نکته اصرار ویژه‌ای داشت که تصمیمات در فدراسیون جدید فردی گرفته نمی‌شود و همه مسائل در هیئت رییسه مشخص خواهد شد. در همین راستا، داود پرهیزکار، سرپرست دبیرکلی فدراسیون صبح امروز با ارسال دعوت‌نامه به اعضای هیئت رییسه خواستار تشکیل جلسه فوری برای صبح فردا شد. هر چند تا الان دستور جلسه فردا مشخص نشده اما می‌توان حدس زد، تصمیم گیری در مورد تیم ملی از اولویت برخوردار است. 
حالا 72 ساعت سرنوشت‌ساز پیش روی تیم ملی است. فوتبالی که انتظار برای آن واژه‌ای آشناست؛ هنوز یک هفته از انتخاب رییس جدید این سازمان بعد از نزدیک به شش ماه نگذشته و اکنون باید منتظر این بود تکلیف نیمکت تیم ملی چیست؟ آن چه مشخص است کفه ترازو به سمت تغییر سرمربی تیم ملی سنگینی می‌کند و بیش از پیش نام کارلوس کی‌روش شنیده می‌شود و باید دید در نهایت تکلیف تیمی که کمتر از سه ماه دیگر باید در یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام جهانی برابر آمریکا، انگلیس و ولز قرار گیرد چیست؟ سرمربی جدید با تفکر آشنا و یا ...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها