کد خبر: ۵۱۳۳۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
میانمار خرید فرآورده‌های نفتی روسیه به روبل را آغاز کرد و تا چند روز دیگر اولین محموله سوخت دیزل را دریافت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از روسیا الیوم، میانمار، کشوری در جنوب شرق آسیا با اعلام اینکه خرید فرآورده‌های نفتی روسیه را آغاز کرده است، می‌گوید تا چند روز دیگر اولین محموله سوخت دیزل را دریافت خواهد کرد و هزینه محموله‌ها را به روبل روسیه پرداخت خواهد کرد.

مین آنگ هلینگ، نخست وزیر میانمار در جریان شرکت در مجمع اقتصادی شرق گفته است که تامین فرآورده‌های نفتی از روسیه به میانمار در حال حاضر با موفقیت انجام می‌شود‌ و تا چند روز دیگر اولین عرضه سوخت دیزل را از روسیه دریافت خواهیم کرد.

وی افزود: در مورد سیستم پرداخت نیز طبق آنچه طرف روسی پیشنهاد می‌کند، خواهد بود و این کار ما را بسیار ساده می‌کند، زیرا در سایر ارزها محدودیت‌های زیادی برای دریافت و انتقال وجود دارد.

او توضیح داد که برای میانمار بهتر است که هزینه منابع انرژی که از روسیه خریداری می‌کند، به روبل پرداخت کند.

مین آنگ هلینگ، نخست وزیر میانمار در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حاشیه مجمع اقتصادی شرق هم گفت که او پوتین را رهبر جهان می‌داند.

وی خطاب به پوتین گفت: من به شما افتخار می‌کنم، با کمک شما کشور شما به شدت در حال توسعه است، از زمان ریاست جمهوری شما در روسیه می توان گفت که روسیه اولین در جهان شد.  ما نمی‌توانیم شما را رهبر روسیه بنامیم، بلکه شما رهبر جهان هستید، زیرا شما ثبات را در سراسر جهان کنترل و سازماندهی می‌کنید.

وی همچنین از پوتین برای این دیدار تشکر و بیان کرد که سال آینده هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین روسیه و میانمار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها