يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۴۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
از سوی سخنگوی وزارت خارجه مطرح شد؛
سخنگوی وزارت خارجه مفاد بیانیه نشست ۱۵۸ وزرای خارجه اتحادیه عرب و کمیته خودخوانده ۴ جانبه در خصوص جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، ناصر کنعانی مفاد بیانیه نشست ۱۵۸ وزرای خارجه اتحادیه عرب و کمیته خودخوانده ۴ جانبه در خصوص جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت، صدور چنین بیانیه‌هایی، نشان از فقدان فهم درست برخی کشورهای یادشده نسبت به سیر تحولات منطقه و تجاهل نسبت به واقعیات منطقه غرب آسیا است.

وی به این کشورها توصیه کرد به جای تکرار اتهامات تکراری و بی ارزش، به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم ستمدیده فلسطین تمرکز کنند.

کنعانی همچنین صدور این نوع بیانیه‌ها همزمان با حرکت برخی از این کشورها در تحرک بخشی به مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران را تناقض آمیز خواند و بار دیگر موضع همیشگی کشورمان در دعوت از همسایگان برای گفتگو و حل سوءتفاهمات از کانال‌های دیپلماتیک را مورد تاکید قرار داد.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص جزایر سه گانه ایرانی با مردود شمردن ادعاهای بیانیه، تمامی اقدامات ایران را در چارچوب اعمال حاکمیت بر تمامیت ارضی کشور دانست و مداخله دیگران در این زمینه را محکوم کرد.

وی همچنین با اشاره به اشراف و توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از امنیت دریانوردی در منطقه خلیج فارس و هوشیاری نسبت به هر گونه شرارت و ناامنی دریایی، بر تأمین امنیت منطقه از سوی کشورهای منطقه به دور از مداخله بیگانگان تاکید کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها