أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۴۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
مستند «سفرقند» ماجرای نوجوانانی است که در مسیر پیاده‌روی اربعین حضرت سیدالشهدا(ع)، روایت‌های شیرین را خود از مسیر، تعاملات فردی و برخورد با سایر زائران به تصویر می‌کشند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از  (قم‌نا)، مستند «سفرقند» ماجرای نوجوانانی است که در مسیر پیاده‌روی اربعین حضرت سیدالشهدا(ع)، روایت‌های شیرین را خود از مسیر، تعاملات فردی و برخورد با سایر زائران به تصویر می‌کشند.

در مستند «سفرقند» نوجوانانی پرشور که در حوزه رسانه فعالیت‌ داشته و پیشتر نیز مستند «خانه آبی» را ساخته و به نمایش گذاشته‌اند، در پنجمین سالگرد تأسیس گروه خود تصمیم می‌گیرند به سفر اربعین امسال راهی شده و مشاهدات خود از این سفر را به صورت مستند ضبط و عرضه کنند.

در این مستند مربی گروه که یک سید روحانی است با طرح مسئله حول محور تفاوت انسان‌ها و پاسخ به سؤال‌های ذهنی یک نوجوان، اعضای نوجوان گروه را به دنبال حل مسئله می‌فرستد و در نهایت به انعکاس بازخوردها و پاسخ‌های آنان می‌پردازد.

همچنین از دیگر خصوصیات «سفرقند» تازگی و دست اول بودن روایت اربعین است و فیلم‌برداری و تولید این مستند در همین ایام اربعین ۱۴۰۱ صورت گرفته است.

این مستند که به تهیه‌کنندگی امین سلمان‌زاده و کارگردانی علی صالحی توسط گروه کودک و نوجوان شبکه قرآن و معارف سیما در حال تولید است؛ ده قسمت داشته و از روز گذشته چهارشنبه، ۱۶ شهریور ماه به مدت ده روز بر روی صفحه تلویزیون به نمایش گذاشته می‌شود.

علاقمندان به تماشای «سفرقند» از چهارشنبه ۱۶ شهریور ماه به مدت ده روز می‌توانند ساعت ۱۷ این مستند را از شبکه قرآن و معارف سیما مشاهده کرده و بازپخش آن را در ساعت ۲۲ ، ساعت ۱:۳۰ بامداد و ساعت ۸:۳۰ صبح تماشا کنند. همچنین لازم به ذکر است مخاطبان می‌توانند این برنامه را از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه قرآن و معارف سیما و تلوبیون دریافت و در فضای مجازی به نشانی safarghand.tv@ دنبال کنند.

عوامل این برنامه به این قرار است؛ حجت‌الاسلام سیدامیرحسین موسوی کارشناس مذهبی طرح، محمدحسین رضایی مشاور طرح، علی مفتاح دستیار کارگردان، سیدمحسن حسینی، آریا حسنوند، صالح آفرند و علی صالحی تصویربرداران، محمدحسین جعفری صدابردار، حدیث یادگاری و فاطمه فتحی متن گفتار، عباس افخمیان تدوین، محمد استهری دستیار تدوین، محمدمتین الله‌یاری، محمدحسن فتاحی تیم تولید، علی مفتاح گرافیست و تصویرساز، محمدحسن اورعی، سیدعباس موسوی، امیرعلی حسنخانی، امیرحسین خاکزاد، سیدصادق پروین و علی کیم اعضای گروه.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها