يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۴۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: روز گذشته بیش از 84 هزار زائر به مرزهای کشور توسط ناوگان عمومی جاده‌ای اعزام شدند و پیش‌بینی می‌شود این عدد اعزام زوار، امروز‌ افزایش یابد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، داریوش باقر جوان درباره آخرین وضعیت اعزام زوار اربعین از طریق ناوگان اتوبوسی اظهار داشت: روز گذشته 3059 دستگاه اتوبوس در یک روز از مبادی مختلف کشور به سمت مرزها اعزام شد‌ و درواقع طبق این آمار از حد اشباع عبور کرده‌ایم، روز گذشته بیش از 84 هزار زائر به مرزهای کشور توسط ناوگان عمومی جاده‌ای اعزام شدند و پیش‌بینی می‌شود این عدد اعزام اتوبوسی انتقال زوار، امروز ‌افزایش یابد و اتوبوس‌‌ها به 3100 دستگاه هم برسد.

وی ادامه داد: اعزام اتوبوس‌ها لحظه به لحظه در حال افزایش است و با سقف ظرفیتی اعزام زوار انجام می‌شود، تقاضا برای سفرهای اربعین بسیار زیاد است، اما ظرفیت‌ها هم محدودیتی دارد.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه اعزام اتوبوس‌‌ها خطی شده است، اظهار داشت: یکی از مشکلات ما این است که در حال حاضر محورهای منتهی به مرزها ترافیک سنگینی دارد و همین امر موجب شده است که اتوبوس‌ها در ترافیک بمانند و مدت زمان رفت و برگشت آنها به طول بینجامد.

* 67.2 درصد جابه‌جایی زوار توسط ناوگان جاده‌ای به سمت پایانه مهران 

باقرجوان گفت:‌ تا این لحظه 67.2 درصد جابه‌جایی زوار توسط ناوگان جاده‌ای به سمت پایانه مهران بوده است، همچنین 30 درصد زوار به سمت پایانه شلمچه، 3.5 درصد چذابه، 3 درصد خسروی و مابقی پایانه‌های باشماخ و تمرچین، جابه‌جا شده‌اند.‌

وی درباره تأمین سرویس برای مسافران درون کشور بابت جابه‌جایی‌های شهریورماه، اضافه کرد: مسافران سفرهای داخلی هم به مقاصد خود اعزام می‌شوند اما به هر حال ممکن است کمی زمان ببرد، چون در این 15 روز اولویت ما، اعزام زوار اربعین است، ولی مسافران داخلی هم مطمئن باشند که بدون ناوگان نمی‌مانند. به هر حال شهریور ‌سفرهای برون‌شهری افزایش می‌یابد و امسال با سفر زیارتی اربعین تلاقی داشته است، اما تلاش کرده‌ایم با همین ناوگان محدود اعزام مسافران و زوار انجام شود.

* زوار برای خدمات‌گیری بهتر حتما زمان برگشت را توزیع کنند

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از زوار خواست حتما مدیریت زمان سفر داشته باشند. بلافاصله پس از مشرف شدن به کربلا و زیارت، به کشور برگردند و همان گونه که اعزام زوار در روزهای مختلف در حال انجام است، بازگشت هم در روزهای مختلف انجام شود تا با کاهش ازدحام امکان سرویس‌دهی به زوار فراهم باشد.

باقرجوان گفت: پیش‌بینی ما این است که روزهای 25، 26 و 27 شهریور پیک زمان برگشت زوار باشد، اما از زوار تقاضا داریم زمان برگشت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا پایان شهریور توزیع کنند.

بنابراین گزارش طرح سفرهای جاده‌ای اربعین از 11 شهریور آغاز شد و تا پایان ماه جاری ادامه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها