يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۴۵۸
زمان انتشار: ۰۹:۳۹     ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
سردار شرفی:
رییس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین از توقف صدور گذرنامه اربعین تااطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، سردار  شرفی با اشاره به جلسه بامدادی ستاد مرکزی اربعین در پی بروز مشکلاتی برای زائران، گفت: متاسفانه در 16 شهریور به لحاظ عدم تمهیدات لازم از طرف کشور عراق، تعداد قابل ملاحظه ای از زائران عزیز در مرز خسروی ما دچار مشکلات تنفسی شدند و بعد از این موضوع شب گذشته هم شرایط بدی در مرز مهران داشتیم، هم زائران  عزیزی که به سمت عراق رفته بودند و هم زائرانی که در پایانه بودند به دلیل تراکم جمعیت و عدم پذیرش مناسب زائران توسط عراق تعداد قابل توجهی از آنها دچار ناراحتی های تنفسی شدند و شرایط خوبی نبود.

وی بااشاره به جلسه وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین با مقامات عراقی گفت: تعهداتی داده شده اما به مرحله عمل نرسید، توقع بر این بود که زیرساخت‌های مربوط به حمل و نقل، امداد و نجات، تغذیه و پذیرایی و مخصوصا آبرسانی را مهیا کنند که شرایط مهیا نشد.

رییس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین در ساعت یک بامداد جلسه ای را در مرز مهران به ریاست وزیر کشور و سایر اعضا تشکیل داد، گفت: جمع‌بندی جلسه این شد که ما بخاطر سلامت، امنیت و کرامت زائران خودمان محدودیت‌هایی اعمال و بسته شدن مرزها را منعکس کنیم که این تصمیم عملیاتی شد.

وی درباره تکلیف زائرانی که در پایانه‌ها حضور دارند نیز گفت: به شرط اینکه بتوانیم با طرف عراقی وارد مذاکره شویم و به شرط تامین سلامت و امنیت ، این زائران اهسته به سفر عتبات عالیات می‌روند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های تردد در محورهای منتهی به مرزهای اربعین از همه زائران درخواست کرد که فعلا به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند، زائران عزیزی که بلیت اتوبوس تهیه کردند بلیت‌ آنها هم لغو شد و هزینه آن عودت می‌شود.

شرفی همچنین اعلام کرد که نیروی انتظامی نیز از چاپ گذرنامه ویژه اربعین و تمدید گذرنامه فعلا خودداری می‌کند تا شرایط تغییر کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها