امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۱۳۴۶۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
مدیرکل عملیات سازمان اورژانس کشور با اشاره به خروج یک و نیم میلیون زائر از مرز شلمچه و یک میلیون نفر از مرز چذابه، گفت:: در مرز چذابه 31 دستگاه آمبولانس به همراه پیشتیبانی دو بالگرد در یکی از فرودگاه‌های نزدیک استان برای زائران فراهم کردیم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، محمد اسماعیل توکلی مدیرکل عملیات سازمان اورژانس کشور در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه، اظهار کرد: با توجه به اینکه مراسم اربعین با گرما همراه است ما برای مقابله با چهار مخاطره گرمازدگی، بیماری‌های گوارشی به ویژه وبا، کرونا آسیب‌های ناشی از حوادث برنامه ریزی کردیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی خروج یک میلیون و نیم زائر از مرز شلمچه و یک میلیون از مرز چذابه، افزود: در مرز چذابه 40 دستگاه آمبولانس و 5 اتوبوس آمبولانس به همراه پیشتیبانی دو بالگرد همچنین یک فروند هواپیمای 131 در یکی از فرودگاه‌های نزدیک استان برای زائران  فراهم کردیم.

مدیر کل سازمان عملیات اورژانس کشور با بیان اینکه تا کنون به 681 نفر خدمات اورژانسی و پزشکی دادیم، گفت: از ابتدای راهپیمایی اربعین تا کنون 363 نفر به درمانگاه چذابه مراجعه کردند که حدود 176  نفر آن مربوط به آمار امروز است.

توکلی با بیان اینکه 3 فروند بالگرد آماده باش برای انتقال فوری زائرانی که حادثه می بینند مهیا شده است، عنوان کرد: 300نیروی بهداشت و درمان در بخش‌های مختلف درمانگاه بیمارستان صحرایی ارتش و مراکز مختلف بهداشت و درمان پذیرای بیماران و مصدومین در مرزها هستند.

وی افزود: علاوه بر این نیروهای ما به صورت شبانه روزی با موتور ناس به زائرانی که از اهواز به سوسنگرد و از سوسنگرد به چذابه راهپیمایی می‌کنند خدمات ارائه می‌دهند.

توکلی با بیان اینکه در شلمچه همین امکانات با ظرفیت بیشتری برای زائران مهیا شده است، گفت: با هماهنگی مدیر کل نیروهای مسلح مقرر شد در صورتی که نیاز به بالگردهای بیشتری برای ارائه خدمات به زائران باشد با تایید نیروهای مسلح ناوگان هوایی دیگری  به استان اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: تفاهم نامه‌های خوبی با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابع نیروهای مسلح مانند ارتش و سپاه جهت ارائه خدمات بیشتر به زوار منعقد شده است.

توکلی افزود: همچنین تفاهم‌نامه‌های دیگری با سازمان تامین اجتماعی و هلال احمر با هدف استفاده از تمام ظرفیت‌های درمانی استان در ایام اربعین منعقد شده است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار318 سالن سرد را در مرزها  برای زائران ایجاد کردیم، عنوان کرد: سالن سرد مکانی برای استراحت بیمار که دچار گرما زدگی شده و  یک فضای محصور شده از چند کولر، پنکه و اقلام درمانی است.

توکلی با تاکید بر اینکه اثر بخشی اتاق سرد با توجه به گرم بودن هوا بسیار بالا بود، گفت: با ایجاد این اتاق از پس بیماران گرما زده  تا مرز 70 نفر در روز نیز برآمدیم.

وی در رابطه با خدمات درمانی که به زائران در عراق ارائه می‌شود، بیان کرد: مسئولیت این مهم بر عهده جمعیت هلال احمر کشور است اما وزارت کشور به عنوان متولی امر درمان و  اورژانس‌ها کشور هم به هلال احمر کمک می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها