أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۴۶۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه یک فرد و ۴ نهاد حقوقی در ایران خبر داده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه یک فرد و ۴ نهاد حقوقی در ایران خبر داد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، یک شخص حقیقی و چهار شخص حقوقی جدید از ایران و مرتبط با ایران در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود درباره این تحریم‌ها از شرکت خدمات فرودگاه «سفیران ایران» نام برده و این شرکت فعال در صنعت حمل و نقل را به دلیل مشارکت در انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه تحت تحریم قرار داده است.

با وجود آنکه وزارت خزانه‌داری آمریکا بهانه‌های مختلفی برای اعمال محدودیت‌ها و تحریم‌ها اعلام می‌کند، اما اعمال این تحریم‌ها همزمان با ادعای مقامات آمریکایی برای پیگیری مسیر دیپلماتیک در جریان مذاکرات وین است.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در حالی است که کمیته روابط خارجی سنای آمریکا همواره با طرح برخی ادعاها طی چند ماه گذشته تلاش کرده تا به بهانه‌های مختلف، از بازگشت واشنگتن به تعهدات پیشین توافق هسته‌ای با ایران جلوگیری کند و این بار البته وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه رویکرد ضدایرانی خود با اعلام تحریم نشان داد که کاخ سفید هم برخلاف ادعاها همچنان قصدی برای بازگشت به تعهدات پیشین خود ندارد.

کمتر از ۱۲ ساعت پیش از اعلام دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با شرکت در یک نشست خبری اعلام کرده بود: واشنگتن آنطور که می‌خواهد به نهایی کردن توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با ایران نزدیک نیست. هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در این‌باره گفت: آنقدر که دوست داریم و انتظارش را داشتیم به نهایی کردن توافق (پیرامون رفع تحریم‌های ضدایرانی) نزدیک نیستیم. همچنان شکاف‌ها و اختلاف‌هایی وجود دارد؛ اما مذاکرات هنوز ادامه دارد. وی در این‌باره ادعا کرد: دولت آمریکا می‌خواهد اطمینان حاصل کند که در صورت عدم دستیابی به توافق، گزینه‌های دیگری برای جلوگیری از سلاح هسته‌ای ایران در اختیار خواهد داشت!

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته آینده در وین برگزار خواهد شد. دیروز «لارنس نورمن» خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال با انتشار پیامی توئیتری گفته بود که قرار نیست قطعنامه‌ای علیه ایران در نشست هفته آتی شورای حکام آژانس انرژی اتمی صادر شود.

این در حالی است که «رافائل گروسی» دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیروز چهارشنبه در گزارشی که به دست خبرگزاری رویترز رسیده بود، ادعا کرد: ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۱۹ برابر از حد مجاز (تعیین شده در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام) فراتر رفته است. ذخایر اورانیوم غنی شده ایران تا ۶۰ درصد، نزدیک به درجه تسلیحاتی، بسیار بالاتر از مقداری است که برای یک بمب اتمی کافی است. اورانیوم غنی شده تا ۶۰ درصد و در قالب هگزافلوراید اورانیوم (UF۶) ایران تخمین زده می‌شود که از آخرین گزارش فصلی آژانس که در ۳۰ ماه می سال جاری منتشر شد، ۱۲.۵ کیلوگرم افزایش داشته و به ۵۵.۶ کیلوگرم رسیده است. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها