أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۵۴۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
ادعای کی‌یِف، بانک جهانی و کمیسیون اروپا؛
دولت اوکراین، کمیسیون اروپا و بانک جهانی با انتشار یک ارزیابی مشترک، مدعی شدند که اقدامات بازسازی اوکراین حدود ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه در برخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از راشاتودی، برآورد مشترک بانک جهانی، دولت اوکراین و کمیسیون اروپا که تحت عنوان «ارزیابی سریع خسارت و نیازمندی‌ها» صورت گرفته، مدعی است که هزینه بازسازی اوکراین پس از عملیات نظامی روسیه در این کشور که با حمایت‌های جنگ‌افروزانه غرب از کی‌یِف، تداوم یافته، به بیش ۳۴۹میلیارد دلار می‌رسد.

گردآورندگان این ارزیابی، آن را «نخستین تحلیل جامع آثار جنگ در ۲۰ بخش مختلف» نامیده‌اند؛ تحلیلی که به ادعای بانک جهانی، دولت اوکراین و کمیسیون اروپا، نیازهای مالی و بودجه‌ای جهت بازسازی و احیای مقاوم، جامع و پایدار اوکراین را تشریح می‌کند.

اورسولا فون در لین، رئیس کمیسیون اروپا یادآور شده که اتحادیه اروپا تا پیش از این ۱۰میلیارد دلار در قالب بودجه، کمک‌های بشردوستانه اضطراری و نظامی برای اوکراین فراهم کرده و ۵میلیارد دلار دیگر نیز در بخش خط لوله تامین اعتبار شده است.

وی در ادامه سیاست‌های جنگ‌طلبانه اروپا و غرب، ذیل این ارزیابی نوشت: اتحادیه اروپا به منظور بازسازی یک کشور دموکراتیک، مستقل و موفق، پابه‌پای اوکراین قدم برمی‌دارد.

دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین، مدعی شده است که کی‌یِف در مرحله نخست بازسازی، به ۱۷میلیارد دلار نیاز دارد که ۳.۴میلیارد دلار آن باید تا پایان سال تامین شود.

نکته قابل توجه این است که رقم کلی که در این ارزیابی برای بازسازی اوکراین برآورد شده، بیش از ۱.۵برابر بیشتر از تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۱ است.

در ادامه این ارزیابی، بانک جهانی و کمیسیون اروپا باردیگر بر تداوم حمایت از کی‌یِف و لزوم ارزیابی خسارت، زیان و نیازهای بازسازی اوکراین، تاکید کردند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ماه ژوئن و در جریان اجلاس ناتو در مادرید، مدعی شد که کی‌یِف کسری بودجه چندین میلیارد دلاری داشته و برای دفاع از خود، ماهانه نیازمند ۵میلیارد دلار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها