أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۵۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان برای تاکید بر ادامه حمایت‌های این کشور از اوکراین، جمعه شب (دیشب) با قطار خود را به کی‌یف رساند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا به پایتخت اوکراین و دیدارش با مقام‌‌های این کشور، همتای آلمانی او نیز به کی‌یف رفته است.

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان برای دومین بار طی چند ماه اخیر به کی‌یف رفته تا بر تداوم «کمک‌های تسلیحاتی و انسان دوستانه» آلمان از اوکراین تاکید کند.

به گزارش «ان‌تی‌وی»، سفر وزیر خارجه آلمان به اوکراین به دلایل امنیتی شبانه و با استفاده از قطار انجام شده و او هم اکنون در کی‌یف حضور دارد.

آنالنا بائروک در بدور ورود به کی‌یف در توضیح چرایی سفرش به اوکراین گفت: «من امروز به کی‌یف سفر کردم تا نشان بدهم آنها (اوکراینی‌ها) می‌توانند همچنان به ما اتکا کنند».

وی با بیان اینکه آلمان تا زمانی که ضروی باشد به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد، بر تداوم «تحویل تسلیحات و ارائه حمایت انسان دوستانه و مالی (آلمان به اوکراین)» تاکید کرد.

دومین سفر وزیر خارجه آلمان به اوکراین از زمان آغاز درگیری‌های این کشور با روسیه در شرایطی انجام شده که وی پیش از این اظهارنظری جنجالی درباره لزوم حمایت‌های تسلیحاتی آلمان به اوکرایت مطرح کرده بود.

بائربوک چندی قبل گفته بود اوکراین در هر شرایطی اولویت دولت این کشور است و مهم نیست آلمان‌ها چه فکری می‌کنند یا زندگی‌شان چقدر سخت می‌شود. وزیر خارجه آلمان طی کنفرانس ۳۱ آگوست (۹ شهریور) در پراگ گفت که حتی اگر آلمان‌ها به دلیل قیمت بالای انرژی برای اعتراض به خیابان بیایند، برلین باید با حفظ تحریم‌ها علیه روسیه، به حمایت از اوکراین ادامه دهد.

اظهارنظر وزیر خارجه آلمان در شرایطی مطرح شد که وی پیشتر گفته بود، انبار تسلیحاتی این کشور برای ارسال مقادیر بیشتری از سلاح به اوکراین کافی نیست و با کمبود جدی مواجه است (جزئیات بیشتر).

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها