يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۶۵۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران؛
رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران گفت: طی بازدیدی که از مرز چذابه داشتم، ترافیک و ازدحامی وجود نداشت و این مرز معطلی اندکی دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، محمدامین توکلی زاده، در حاشیه بازدید از مرز چذابه با بیان اینکه هشت سرویس بهداشتی ۲۰ چشمه در این مرز مستقر شده است، افزود: برای همه مأموریت‌های تعریف شده در مرز چذابه، نیروها مشغول فعالیت هستند. همچنین با ۱۳۰ نفر از نیروهای بومی این منطقه محروم قرارداد بسته شده تا به جای اینکه نیروها از تهران عازم چذابه شوند، از نیروهای محلی شهرداری منطقه استفاده شده است. مدیریت این ۱۳۰ نفر با ۱۵ نفر ناظر تهرانی است تا کار نظافت مرز شلمچه را انجام دهند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن اشاره به حضور سازمان آتش نشانی با تعدادی ماشین آلات و تجهیزات در منطقه، گفت: حوزه فرهنگی و اجتماعی رخدادهای خوبی با موکب داران منطقه به صورت مشترک تعریف کرده‌اند و با همکاری واحدهای فرهنگی ناظر در صحنه، فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حوزه پذیرایی تدارکات مناسبی صورت گرفته است که در اختیار موکب‌های دیگر نیز می‌گذارند، عنوان کرد: نیروهای منطقه ۳ شهرداری تهران مقداری مواد غذایی از خیران منطقه جمع‌آوری کرده‌اند و میان مواکب مرز چذابه توزیع می‌کنند تا موکب داران میان زائران تقسیم کنند.

رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران ضمن اشاره به آغاز موج بازگشت زائران، گفت: نیروها باید آماده بازگشت موج زائران از عراق باشند. بیش از دو میلیون زائری که عازم عراق شده‌اند، به تدربج در حال بازگشت هستند.

توکلی زاده بیان کرد: طی بازدیدی که امروز ظهر و عصر از مرز چذابه داشتم، ترافیک و ازدحامی وجود نداشت و این مرز معطلی اندکی دارد. البته مواکب خوبی برای پذیرایی از زائران در این مرز برپا هستند.

وی ضمن اشاره به گرمای هوا در ایران و عراق، گفت: امکانات سرمایشی در این طرف مرز و عراق محدود است. سفرها در ساعات عصر به بعد بیشتر مناسب زائران است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران در ادامه تاکید کرد: قرار شده است که محموله کامل‌تری از مواد غذایی برای بازگشت زائران به مرز چذابه رسانده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها