کد خبر: ۵۱۳۶۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
مدیر مجموعه ورزشی آزادی با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی چمن ورزشگاه آزادی مطلوب است، گفت: با این حال طبق استانداردهای فیفا تعویض کلی چمن و استفاده از چمن هیبریدی در برنامه است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مهر، ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی در حالی طی ۶ هفته گذشته محل برگزاری دیدارهای سرخابی ها بوده که بعضا زمین چمن این استادیوم با اضافه شدن متری یا به اصطلاح تکه تکه چمن آماده میزبانی آنها شده است.

در مجموع شرایط زمین چمن آزادی به خصوص در برخی دیدارهای برگزار شده تا به امروز خیلی ایده آل و مطلوب به نظر نمی رسد و این موضوع از تصاویر تلویزیونی هم مشهود است، حتی این نگرانی و ابهام هم وجود دارد که با توجه به در پیش بودن فصل سرما و حجم دیدارهای هفته های باقی مانده لیگ برتر، شرایط این زمین از وضعیت فعلی هم فاصله بگیرد.

البته که احمد مددی مدیر مجموعه ورزشی آزادی تاکید دارد زمین چمن استادیوم وضعیت مطلوبی دارد و این نتیجه اقداماتی است که برای حفظ و نگهداری این زمین بعد از بیست سال بهره برداری از آن انجام شده است. او همچنین می گوید با خنک تر شدن هوا و به واسطه اقدامات پیش بینی شده، سبزینگی و کیفیت چمن مطلوب تر هم خواهد شد.

احمد مددی در مورد اضافه کردن متری و تکه ای چمن به زمین استادیوم یکصد هزارنفری گفت: به طور کلی بعد از پایان هر مسابقه فوتبال و با توجه به فشار بازی و فعل و انفعالات و تکلهای انجام گرفته توسط بازیکنان هر دو تیم بر روی چمن و همچنین آسیب ها و خرابی های ایجاد شده، کارکنان مجرب و آموزش دیده نسبت به ترمیم و جایگذاری قسمت های جدا شده چمن اقدام می کنند.

وی در این رابطه با بیان اینکه بذر چمن استادیوم از نوع بذر سردسیری است، تصریح کرد: این نوع چمن عملا در دماهای بالای ۳۰ درجه دچار تنش دمایی می‌شود که در برخی مواقع به دلیل تنش دمایی تابستان و نیز ورود افراد متفرقه در روزهای برگزاری بازی به چمن، بخش‌هایی از چمن دیگر قابلیت بهره برداری نخواهد داشت که در این صورت با چمن تازه که از خزانه منتقل شده تعویض می شود.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی خاطرنشان کرد: در خصوص وضعیت چمن لازم به ذکر است که با تاکید مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و حمایت های ایشان و کار تخصصی همکاران‌مان، در حال حاضر چمن استادیوم آزادی چه از نظر یکنواختی زمین و چه از نظر سبزینگی تحت کنترل بوده و وضعیت مطلوبی دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها