کد خبر: ۵۱۳۶۷۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
خشم هواداران و اعتراض به تصمیمی تبعیض‌آمیز
فوتبال‌دوستان انگلیسی از این که درگذشت ملکه الیزابت دوم صرفا باعث تعطیلات رقابت‌های لیگ برتر شده است، خشمگین هستند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از "ورزش سه"، ملکه الیزابت، پنج‌شنبه شب در سن 96 سالگی از دنیا رفت و لیگ برتر تصمیم گرفت که رقابت‌های هفته هفتم را برای احترام به او برگزار نکند.
مراسم تشییع او قرار است دوشنبه هفته آینده در تاریخ 19 سپتامبر برگزار شود و این احتمال وجود دارد که به دلیل نگرانی‌های امنیتی از برگزاری این مراسم بزرگ که با حضور رهبران کشورهای مختلف همراه است، مسابقات هفته آینده نیز برگزار نشود.
انتظار می‌رود که اقدامات امنیتی برای برگزاری مراسم تشییع الیزابت دوم بزرگ‌ترین اقدامات امنیتی تاریخ بریتانیا باشد. حدود ده هزار نیروی پلیس در این مراسم حضور خواهند داشت و میلیون‌ها نفر برای ادای احترام به خیابان‌های لندن خواهند آمد.
با این حال، به نظر می‌رسد که تصمیم لغو رقابت‌های لیگ برتر باعث ناراحتی شدید هواداران شده است و آنها معتقد هستند که لغو این رقابت‌ها به نوعی تنبیه قشر متوسط جامعه است، خصوصا که ورزش‌های دیگری مانند کریکت، راگبی و گلف در این شرایط نیز برگزار شده‌اند.
روز گذشته، بعضی از منابع خبری مدعی شدند که لغو مسابقات فوتبال به این دلیل بوده که نگرانی بسیاری از بابت توهین تماشاگران و هواداران تیم‌های مختلف در طول بازی به ملکه وجود داشته است.
یکی از کاربران توییتر در این باره نوشت:«کریکت، راگبی، مسابقات اسب دوانی و گلف برگزار شدند اما ورزشی که به مردان و زنان طبقه کارگر تعلق دارد از آنها دریغ شد تا حتی از این فرصت هم به نفع خودشان استفاده کرده باشند.»
کاربر دیگری اظهار داشت:«آیا لازم بود مسابقات لیگ برتر لغو شود؟ طبقه کارگر به اندازه کافی با مشکلات و بحران گذران زندگی و معضلات روانی دست و پنجه نرم می‌کند و این راهی برای رهایی آنها از استرس زندگی است.»
بسیاری از بازیکنان سابق لیگ برتر نیز به این تصمیم اعتراض کرده و مدعی شدند که بهتر بود با برگزاری رقابت‌ها، پیش از هر بازی ادای احترامی به ملکه الیزابت صورت می‌گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها