أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۷۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۸     ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه "شایعه بنزین سه نرخی واقعیت ندارد"، گفت: قرار نیست روی قیمت بنزین و میزان سهمیه ها تغییری ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از تسنیم، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در حاشیه مراسم رونمایی از اجرای پنج طرح ملی زیرساخت‌های ایجاد شده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچون گذشته کارت های سوخت در پایان هر ماه شارژ می شود و تغییری در میزان سهمیه ها و قیمت بنزین اعمال نشده است.

وی افزود: همچنین قرار نیست روی قیمت بنزین و میزان سهمیه‌ها تغییری ایجاد شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: کارت آزاد جایگاه‌داران اکنون در تمام جایگاه‌ها وجود دارد و مردم می‌توانند برای سوخت گیری با نرخ آزاد از کارت سوخت جایگاه داران هم استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه به دلیل اختلاف قیمت بنزین با کشورهای همسایه عمدتا بحث مهاجرت سوخت صورت می‌گیرد، گفت: هیچ تصمیمی درباره سه نرخی شدن قیمت بنزین و یا تغییر سهمیه وجود ندارد.

وی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای سوخت‌رسانی به خودروهای موجود در مرزهای عراق، گفت: 18 جایگاه سیار برای سوخت‌رسانی به ناوگان‌های دیزلی، خودروهای شخصی، اتوبوس واحد و اتوبوس‌های بین شهری پیش بینی شده است.

وی افزود: تسهیلات و امکانات لازم در این حوزه صورت گرفته و به تازگی نیز دولت تمهیداتی را لحاظ کرده تا از ناوگان‌ها برای جابجایی زوار نیز استفاده شود؛ بطورکلی پنج تا هفت هزار لیتر مازاد برای خودروهای دیزلی و ناوگان‌های حمل و نقل عمومی دیده شده است که در هر مرحله نیز 400 لیتر سوخت گیری می‌کنند.

سالاری با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته برای توسعه صنعت CNG گفت: در گام اول آنچه در قانون آمده تبدیل خودروهای عمومی و وانت بارها بوده است؛ در حوزه ناوگان تاکسی‌های فرسوده نیز به دنبال اخذ مجوز هستیم تا بتوانیم در این حوزه نیز اقدام کنیم و تاکنون 213 هزار خودرو تبدیل شده است و امیدواریم با راه اندازی این سامانه یک تسهیل گری اتفاق بیفتد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: باید تلاش شود تا بخشی که در اختیار مجموعه‌های دیگر قرار دارد نیز فعال شود تا از تمام ظرفیت‌های CNG استفاده و بتوانیم 20 درصدی را که در قانون آمده عملیاتی کنیم.

وی افزود: ظرفیت 28 تا 30 میلیون لیتر معادل بنزین ایجاد شده است، اما باید این ظرفیت در تمام جایگاه‌ها به وجود آید؛ بخشی از جایگاه‌ها که در اختیار دستگاه‌های متولی هستند با ابلاغیه‌ای که شرکت ملی پخش داده است باید ساماندهی شوند، به گونه‌ای که همه این جایگاه‌ها سریعا فعال شوند و به سطح روزانه 30 تا 34 میلیون لیتر معادل بنزین دست یابیم.

معاون وزیر نفت با تأکید بر امکان جایگزینی بیشتر مصرف CNG با مصرف بنزین گفت:  باید توجه داشت که یکی از موضوعات مهم در کشور مدیریت مصرف انرژی است؛ پس باید از روش‌های جایگزین استفاده کنیم و موضوع مدیریت مصرف را مد نظر داشته باشیم.

وی درباره جایگزینی خودروهای فرسوده گفت: در دهه 80 و در تبصره 11 به این مسئله اشاره شده تا خودروهای فرسوده از رده خارج شوند؛ اکنون نیز این موضوع مطرح است و در بخش ناوگان نیز به دنبال جوان سازی هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: در بخش حمل و نقل عمومی وزارت صمت قصد دارد تدریجا طرح جایگزینی را بطور کامل اجرایی کند که این مسئله می‌تواند موجب حل مسائل زیست محیطی شود؛ ضمن اینکه در حوزه خودروسازی نیز باید به سمت کاهش مصرف سوخت پیش برویم؛ به گونه‌ای که خودروها با توجه به استانداردهای زیست محیطی پایش شوند.

وی ادامه داد: با صدور مجوز احداث جایگاه‌ها از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور، امضاهای طلایی برای احداث جایگاه‌های سوخت، حذف خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس تکلیف قانونی باید یک میلیون و 464 هزار خودروی عمومی تبدیل می‌شد، اما تنها حدود 40 هزار خودرو تبدیل شده بود، اظهار کرد: در بخش‌های دیگر نیز مشکلاتی وجود داشت و تصمیم گرفتیم مکاتبات را کنار گذاشته و نشست با سازمان‌های بیرونی برگزار شود.

سالاری با بیان اینکه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت توسعه‌ای شده است، گفت: می‌توانیم سرمایه‌گذاری و مشارکت کرده و در زمینه‌های بین‌المللی مانند سوآپ وارد شویم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها