أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۷۵۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
بیانیه تروئیکای اروپا یک موضع نادرست و نسنجیده در یک زمان نادرست بود.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از میزان، «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مدنی و همچنین روز سینما گفت: نقش هنر فاخر در تبیین و فرهنگ سازی اصول و ارزش‌های اخلاقی و انسانی بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین با اشاره در پیش بودن اربعین حسینی، این روز را به عاشقان و ارادتمندان سیدالشهدا ابا عبدالله الحسین (ع) تسلیت گفته و تاکید کرد: راهپیمایی اربعین جلوه باشکوه از ابراز ارادت به سیدالشهداست.

«کنعانی» همچنین گفت: ما از دولت و ملت عراق به عنوان میزبان شایسته این مراسم تشکر می‌کنیم.

ایران بازیگر مهم بازار انرژی است
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران به طور طبیعی یک بازیگر مهم در بازار با اهمیت انرژی است و توانمندی این را دارد که بخشی از نیازهای بازارهای انرژی را تامین کند.

وی ضمن نادرست و نسنجیده خواندن اقدام حذف ایران از بازار انرژی اظهار کرد: محاسبات نادرست طرف اروپایی عامل این امر بود.

صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران ثابت شده است
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران در روند مذاکرات جاری همه تلاش خود را به خرج داد تا سازنده عمل کرده و مسیر را به سمت توافق باز کند؛ توافق یک مسیر دوطرفه است و ما انتظار داشتیم طرف‌های دیگر نیز سازنده عمل کنند.

«کنعانی» با اشاره به ادعاهای مطرح شده درباره فعالیت هسته ای ایران اظهار کرد: صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران اثبات شده است؛ گزارش‌های مکرری که آژانس داده، همگی دال بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران است.

وی افزود: در امور پادمانی ایران به همان اندازه که حامی خلع سلاح هسته ای بود و هست، به همان اندازه هم به عدم اشاعه متعهد است؛ ضمن این که بر اجرای بدون تبعیض نظام پادمان‌ها تاکید دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه با اشاره به بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی گفت: آژانس باید فارغ از طرف‌های ثالث و اتهاماتی که از سوی یک رژیم غیرپایبند مطرح شده عمل کند؛ صادرکنندگان این بیانیه به جای پاسخ مثبت به اقدامات سازنده ایران در مسیر توافق تحت تاثیر فشار رژیمی قرار گرفتند که عضو هیچ یک از نظام‌های پادمانی نیست.

وی به شرکای اروپایی مذاکرات وین توصیه کرد که مسیر سازنده را در پیش بگیرند و تلاش کنند تا مسیر برای توافق باز شود؛ ایران آمادگی خود را برای همکاری با آژانس اعلام کرده است و آمادگی دارد در زدودن تصاویر غیر واقعی با آژانس همکاری کند.
«کنعانی» افزود: همکاری با آژانس هم در مسیر حقوق و هم در مسیر تکلیف است؛ ایران هم تکالیفی دارد هم حقوقی و این‌ها در کنار هم معنا می یابد.

ایران از مهم ترین کشورهای دارای نقش در روند یمن است
«کنعانی» در مورد تحولات یمن گفت: ایران از مهم ترین کشورهای دارای نقش در روند یمن است؛ بحران یمن از ابتدا ناشی از اشتباه محاسباتی یک کشور بود؛ تحولات نظامی در موضوع یمن به نتیجه نخواهد رسید؛ سفر محمد عبدالسلام به ایران استمرار گفت‌وگوهای ایران با گروه‌های یمنی در کمک به روند شکل گیری یک راه حل سیاسی پایدار در یمن است.

وی در ادامه گفت: ما پیشتر نیز دیدارهایی با نماینده سازمان ملل داشتیم و تاکید می‌کنیم که موافق استمرار روند آتش بس هستیم؛ اما آن‌چه به آن کمک می‌کند رفع محاصره یمن و تامین مایحتاج ملت یمن است؛ ضمن این که موضوع باید در گفت‌وگوهای یمنی – یمنی حل و فصل شود تا شرایط به ثبات برسد.

ایران پذیرای حجم بزرگی از پناهجویان افغانستانی است
سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد تحولات افغانستان گفت: موضوع افغانستان از موضوعات مهم است؛ مسائل انسانی این کشور یک مسئولیت بین المللی است؛ پس از تجاوز دولت متجاوز آمریکا شاهد ویرانی زیرساخت‌های این کشور هستیم؛ در این سال‌ها هیچ اقدامی برای زیرساخت‌های آموزشی افغانستان انجام نشده است.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از ابعاد مهم مناسبات ایران، کمک به مسائل انسانی است؛ ایران پذیرای حجم بزرگی از آوارگان افغانستانی است که طی ی‌کسال گدشته تعداد زیادی به آن افزوده شده است.

«کنعانی» همچنین گفت: ایران همواره در بخش آموزش در طول سالیان گذشته بخش زیادی از فضای خود را در اختیار دانش آموزان و دانشجویان افغانستانی قرار داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها