أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۷۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
تا ساعت ۶ صبح امروز ۸۳۰ هزار زائر ایرانی به کشور برگشتند و با این روند شاهد تعادل بین ورود و خروج زائران هستیم.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس ستاد مرکزی اربعین در گفت و گویی تلویزیونی گفت: اکنون مرز‌ها بسیار روان است و مشکلی در خروج و ورود در مرز‌ها نیست. روز گذشته نشستی برای بازگشت زائران برگزار و تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

میراحمدی بیان کرد: تا ساعت ۶ صبح امروز ۸۳۰ هزار زائر ایرانی به کشور برگشتند و با این روند شاهد تعادل بین ورود و خروج زائران هستیم.

معاون امنیتی و اجتماعی وزیر کشور اظهار امیدواری کرد که با این روند شاهد کمترین مشکل در بازگشت زائران باشیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین توصیه کرد که زائران مدت سفر در عراق و به ویژه کربلا را کم کنند و برگشت را به روز اربعین و دو روز پس از آن موکول نکنند.

میراحمدی یادآور شد: شاهد شکوه مثال زدنی در راهپیمایی عظیم اربعین هستیم و دشمنان اسلام با شایعه پراکنی به دنبال هراس و نگرانی زائران هستند. در حالی که وضعیت عراق خوب است و تنها در بحث حمل و نقل برخی مشکلات در خاک عراق وجود دارد.

کند شدن خروج از مرز شلمچه به دلیل حضور اتباع
رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره وضعیت تردد اتباع مقیم ایران (افغانستان) گفت: زائران افغان در مرز‌های شلمچه برای شرکت در آیین اربعین حضور دارند و روند تردد آن‌ها هم آهسته است، زیرا طرف عراقی نمی‌تواند پذیرش قابل توجهی داشته باشد؛ بر این اساس از اتباع افغان درخواست داریم به مرز شلمچه مراجعه نکنند تا بیش از این شاهد ازدحام جمعیت نباشیم.

میراحمدی افزود: از چند روز گذشته شاهد حضور اتباع به خصوص افغانستانی در پایانه مرزی شلمچه هستیم و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ هزار زائر خارجی اربعین در پایانه شلمچه هستند که موجب کندی مسیر خروج زائران ایرانی به داخل عراق شده است؛ لذا برای ساماندهی اوضاع، همه مسئولان فراجا و استاندار در آن منطقه مدیریت می‌کنند.

زائران ایرانی به مرز چذابه بروند
معاون وزیر کشور بیان کرد: برای ساماندهی امور مقرر شد زائران ایرانی در مرز خوزستان مسیر خود را به مرز چذابه تغییر دهند تا با سهولت از مرز عبور کنند.

میر احمدی اضافه کرد: عراقی‌ها بخش قابل توجهی از گیت‌های خود را بسته اند، چون برای اتباع افغانستانی محدودیت‌های جدی قائل هستند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: در بقیه مرز‌ها هچ مشکلی وجود ندارد و امسال منظم‌ترین و قانونمندترین خروج زائران ایرانی را از گذرگاه‌های مرزی با عراق شاهد هستیم که از دولت عراق تشکر می‌کنم.

وی همچنین با بیان اینکه برای مراجعه زائران در خروج از مرز‌ها مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: به پایانه‌های مسافربری سراسر کشور اجازه مسافرگیری ۱۰۰ درصد داده شده و نظم و انضباظ خوبی در مرز‌ها حاکم است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها