يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۷۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تمهیدات انتظامی و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی برای برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی در نشست طرح انتظامی و ترافیکی راهپیمایی جاماندگان اربعین که صبح امروز در محل پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد گفت: در روز اربعین و شنبه هفته آینده راهپیمایی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری برگزار خواهد شد. پلیس در این زمینه سنگین‌ترین مسئولیت را دارد و باید شرایط ترافیکی این راهپیمایی را فراهم کند ودر واقع کار پلیس راهپیمایی و رانندگی بر همه امور اولی است. بر این اساس پنج قرارگاه در تهران فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: مسیر راهپیمایی به صورت بلوک بندی شده در اختیار قرارگاه‌ها خواهد بود. همچنین عناصر نامحسوس اطلاعاتی، آگاهی، راهور و انتظامی نیز در این قرارگاه‌ها خواهند بود و حتی هزار همکار پلیس زن در این روز حضور داشته و همکاری خواهند کرد.

محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران

رحیمی درباره محدودیت ترافیکی محورها در طول برگزاری راهپیمایی نیز گفت: در خیابان شهدا، میدان شوش و خیابان شوش، خیابان فداییان اسلام و محورهای اصلی راهپیمایی از نیمه‌شب همکاران پلیس راهنمایی و رانندگی حضور داشته و مکلف به پاکسازی مسیر هستند. اول باید پلیس راهور مسیرها را پاکسازی کند تا بخش‌های امنیتی نیز بتوانند کار خود را انجام دهند. از ساعت ۲۴ روز ۲۵ شهریورماه این محدودیت برقرار خواهد شد.

وی تصریح کرد: قبل از شروع راهپیمایی مسیرهای پنج‌گانه میدان امام حسین، میدان جمهوری، میدان امامزاده حسن، مسیر باقر شهر به حرم و جاده ورامین به حرم که همه به خیابان فداییان اسلام که مسیر اصلی است ختم می‌شوند پاکسازی خواهند شد. فرماندهان انتظامی شرق و غرب نیز به ما کمک خواهند کرد تا مشکلی ایجاد نشود. همچنین یگان امداد، پلیس پیشگیری، یگان ویژه و حتی عوامل ستادی نیز در روز اربعین تا پایان مراسم در آماده‌باش خواهند بود.‌

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: با توجه به مسئولیت و ماموریتی که به پلیس واگذار شده مسئولیت ویژه کمیته حمل و نقل و ترافیک نیز بر عهده پلیس و سردار حمیدی است و جلساتی با نهادهای مسئول مرتبط برگزار شده است. حمل راهپیمایان بعد از مراسم به نقاط مختلف تهران مسئولیت بسیار مهمی است که کاملا پیش‌بینی شده است. با توجه به اینکه بخش اعظمی از خودروها به سمت مرز رفتند، شهرداری مسئولیت سنگینی دارد. ما از ساعت یازده برنامه داریم تا خودروهای شرکت واحد و تاکسیرانی راهپیمایان را به محل زندگی خود برگردانند.

رحیمی با بیان اینکه تمام خیابان‌های عمود بر مسیر راهپیمایی نیز دارای ممنوعیت تردد هستند، گفت: با بنرهای نصب شده اعلام خواهد شد که پارک در محورهای عمود و موازی آزاد خواهد بود. موکب‌هایی هم که از چهارشنبه مستقر خواهند شد و باید مجوزهای لازم را از ستاد جاماندگان اربعین گرفته باشند. همچنین نصب و استقرار این موکب‌ها نباید زمینه ایجاد ترافیک و انسداد را ایجاد کند. تا کنون درخواست ۱۰۰۰ موکب ثبت شده است. همچنین هر موتوری در مسیر اصلی راهپیمایی قرار بگیرد توقیف می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی حداکثری پلیس برای مراسم اربعین گفت: بالغ بر ۱۵ هزار نیروی پلیس و بالغ بر ۵۰۰ گشت برای این مراسم پیش‌بینی شده است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به فعالیت‌های کمیته‌های مربوط به ستاد جاماندگان اربعین نیز اظهارکرد: یکی از این کمیته‌ها کمیته حمل و نقل و ترافیک است که ریاست آن بر عهده رییس پلیس راهور تهران بزرگ قرار دارد و جلساتی نیز در این خصوص برگزار شده است. این صحبت‌ها انجام شده تا از حداکثر اتوبوس‌ها و ون‌ها استفاده شوند.

رحیمی درباره پارکینگ‌ها نیز گفت: پارکینگ‌ها نیز به صورت مطلوب پیش‌بینی شده‌اند و بنرهای مربوط نیز نصب خواهند شد. پارکینگ‌ها نیز در نقاط مختلف پیش‌بینی شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها