يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۷۶۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
کنعانی در نشست خبری:
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : از میزبانی شایسته و کریمانه دولت و ملت عراق از زائران اربعین حسینی تشکر و قدردانی می کنیم .

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا ، ناصر کنعانی در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به برگزاری راهپیمایی اربعین و حضور زائران ایرانی در این راهپیمایی گفت: از میزبانی شایسته و کریمانه دولت و ملت عراق از زائران اربعین حسینی از جمله زائران ایرانی تشکر و قدردانی می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی در مورد مذاکرات رفع تحریم ها و طرح ادعاهایی از سوی آنها علیه فعالیت های هسته ای ایران گفت : این اقدام اروپایی‌ها ، اقدامی نادرست و نسنجیده بود که در زمان نادرستی صورت گرفت و همانطور که قبلاً تاکید کرده‌ایم ناشی از محاسبات نادرست طرف اروپایی بود.

سخنگوی وزارت خارجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این ارتباط گفت: توصیه ما به شرکای اروپایی مذاکره برای رفع تحریم ها این است که مسیر سازنده‌ای را در پیش بگیرند، خطای گذشته را جبران کنند و تلاش کنند که مسیر برای توافق باز شود .

وی ادامه داد: ایران آمادگی خود را برای ادامه همکاری سازنده با آژانس اعلام کرده و می کند و آمادگی دارد که در مسیر زدودن تصاویر ساختگی و غیر واقعی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران با آژانس همکاری کند، اما تاکید می‌کنیم همکاری با آژانس هم در مسیر حقوق است و هم در مسیر تکالیف . ایران همانطور که تکالیفی دارد، حقوقی هم دارد و این دو در کنار هم معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که در برخی از اظهارنظرها مطرح شده که ادامه مذاکرات برای رفع تحریم‌ها و حصول توافق در این زمینه به بعد از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا موکول شده است و آیا پیشنهاد و درخواستی از سوی طرف‌های مقابل در این ارتباط به ایران ارائه شده است، گفت : ما چنین درخواستی را تا این لحظه دریافت نکرده‌ایم .

سخنگوی وزارت خارجه در مورد نشست امروز شورای حکام و احتمال تصویب قطعنامه‌ای در نشست شورای حکام علیه ایران گفت: تا آنجا که اطلاع داریم پیش نویس قطعنامه ای در شورای حکام و آژانس در مورد ایران ارائه نشده است.
وی ادامه داد: ما انتظار یک رویکرد سازنده از آژانس و شورای حکام را داریم.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: در ارتباط با روند مذاکرات، ایران پاسخ خود را داده است و منتظر دریافت پاسخ رسمی از سوی طرف مقابل هستیم.
سخنگوی وزارت خارجه با رد مجدد اتهامات مطرح شده مبنی بر حمله سایبری ایران به آلبانی گفت: به نظر می‌رسد که در این زمینه شاهد یک سناریوی طراحی شده علیه ایران هستیم.

کنعانی ادامه داد : جمهوری اسلامی ایران قویا این اتهامات را رد می کند و به دولت آلبانی توصیه می‌کند که منافع ملی خود و مردم کشور ش را فدای اهداف سیاسی آمریکا ، رژیم صهیونسیتی و طرف ‌های ثالث دیگر نکند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال مطرح شده مبنی بر انتشار برخی اخبار مبنی بر آزادی خدمه نفت‌کش‌های توقیف شده یونانی در ایران گفت: تا این لحظه خبر رسمی و تایید شده‌ای در این ارتباط ندارم.
وی افزود: انتظار می‌رود در سایه ارتباطاتی که بین دو کشور وجود دارد در آینده شاهد اتفاقات مثبتی باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها