کد خبر: ۵۱۳۷۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تمهید مقدمات برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: تا به امروز بیش از ۹۵ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند و کلاس‌بندی‌ها در حال انجام است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره آغاز سال تحصیلی جدید و پیش‌بینی مقدمات اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی روز شنبه دوم مهر خواهد بود و تمهید مقدمات به استان‌ها تفویض اختیار شده است، همچنین کارگروه‌های مختلف از جمله ساماندهی فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و کتاب‌های درسی در ستاد وزارت آموزش و پرورش فعال شده است.

وی افزود: امسال ثبت‌نام دانش‌آموزان زودتر انجام شد، برخی سال‌ها تا پایان مهرماه نیز شاهد ثبت‌نام دانش‌آموزان بودیم، تا به امروز بیش از 95 درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند و کلاس‌بندی‌ها در حال انجام است، ساماندهی نیروی انسانی نیز بر همین اساس انجام می‌شود.

ابلاغ معلمان در حال صدور

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره نقل و انتقال معلمان گفت: نقل و انتقالات تا پایان مردادماه سازماندهی و در سامانه ثبت شد تا صدور ابلاغ معلمان سریع‌تر انجام شود.

کاظمی ادامه داد: در بحث فضای مدارس با مشارکت خیران در مناطقی که با کمبود مدرسه مواجه هستیم بیش از 10 هزار کلاس درس تا قبل از آغاز سال تحصیلی افتتاح خواهد شد.

2 هزار میلیارد تومان برای خرید تجهیزات

کاظمی ادامه داد: با حمایت دولت حدود 2 هزار میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و کارگاهی خریداری شد که 500 میلیارد تومان مربوط به هنرستان‌ها است و تا پایان شهریور بخش عمده آن خریداری و توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 150 میلیون جلد کتاب درسی تولید می‌شود، گفت: کتاب‌های درسی طبق وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در استان‌ها توزیع شده است و توسط مدارس در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

جمعیت دانش‌آموزان اضافه شده است؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره رشد جمعیت دانش‌آموزان کلاس اول دبستان مطرح کرد: جمعیت دانش‌آموزی به لحاظ موالید افزایش نداشته است اما با توجه به اینکه در شرایط کرونا تعدادی از دانش‌آموزان به مدرسه نیامدند اکنون بازخواهند گشت و بخشی از افزایش جمعیت به این دلیل است و امسال میزبان 16 میلیون دانش‌آموز خواهیم بود.

کاظمی درباره وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در دوره‌های تحصیلی مختلف متذکر شد: در تمام پایه‌های تحصیلی در مقایسه با سال گذشته روند رو به رشدی داریم و اکنون بیش از 95 درصد دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و طبیعی است در پایه‌های ورودی مانند اول ابتدایی، هفتم و دهم قدری عقب‌تر باشیم در پایه دهم بحث انتخاب رشته را داریم و پیچیده‌ترین وضعیت ثبت‌نام در این پایه تحصیلی است.

وی درباره کمبود معلم نیز خاطرنشان کرد: در بحث کمبود معلم با مشکل خاصی مواجه نیستیم و با تدابیری از جمله جذب 34 هزار نفر در آزمون استخدامی، ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به مدارس و اضافه تدریس معلمان شاغل و تدریس بازنشستگان کمبود معلم را جبران کرده‌ایم در برخی استان‌ها به دلیل نقل و انتقالات ممکن است کمبود معلم بیشتر باشد که با ساعات حق‌التدریس معلمان موجود جبران خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها