يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۷۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
شهردار پاریس به زودی به علت بحران انرژی که گریبان اروپا را گرفته و به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی، خاموشی برج ایفل، نماد کشور فرانسه را اعلام می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از راشاتودی، آن ایدالگو، شهردار پاریس بر کاهش ساعات روشنایی این شهر اصرار دارد.

به نوشته این گزارش، انتظار می رود شهردار پاریس استفاده از روشنایی در برج ایفل را به عنوان بخشی از اقدامات صرفه جویی در (مصرف) انرژی پایتخت فرانسه و در بحبوحه افزایش هزینه های سوخت و بحران هزینه های زندگی در سراسر اتحادیه اروپا، محدود کند.

به نوشته مجله فرانسوی «Le Journal du Dimanche»، شهردار پاریس این هفته برنامه خود برای کاهش مصرف انرژی را ارائه خواهد کرد.

این برنامه شامل خاموش کردن 336 پروژکتوری است که به برج ایفل به عنوان نماد پاریس و فرانسه در شب درخشش طلایی می بخشید و قرار است این خاموشی 75 دقیقه زودتر از معمول انجام شود.

انتظار می رود که این برج 330 متری در ساعت 11:45 شب به وقت محلی (10:45 به وقت گرینویچ)، زمانی که آخرین بازدیدکنندگان آن را ترک کنند، خاموش شود.

به گفته ژان فرانسوا مارتین، رئیس انجمن بهره برداری از برج ایفل (SETE)، «این اقدام روز سه شنبه اعلام خواهد شد و بیشتر حالت نمادین دارد. ما قصد داریم زمان روشنایی برج را بدون تأثیر بر عملکرد آن، بدون تداخل با (استفاده) بازدیدکنندگان و مشتریان رستوران ها به میزان چشمگیری کاهش دهیم.»

وی خاطرنشان کرد، این صرفه جویی در انرژی چندان محسوس نخواهد بود اما برای دیگران الگو خواهد بود.

نورپردازی شبانه این بنای تاریخی که روزانه 20 هزار نفر از آن بازدید می کنند، حدود 4 درصد مصرف انرژی سالانه آن را به خود اختصاص می دهد.

شهرهای دیگر فرانسه نیز نورپردازی شبانه سایت های اصلی خود را کاهش خواهند داد. بناهای یادبود مارسی نظیر کاخ فارو نیز از اواخر ماه سپتامبر به منظور در مصرف انرژی، چراغ ها را زودتر خاموش خواهند کرد.

به دنبال درگیری نظامی روسیه و اوکراین، غرب و اروپا شروع به اعمال تحریم هایی علیه روسیه کرد که در نتیجه این تحریم ها، ارسال گاز از سوی روسیه به اروپا به تدریج کاهش یافت به طوریکه در حال حاضر از طریق خط لوله نورد استریم یک هیچ گازی به اروپا ارسال نمی شود.

اروپا عمده انرژی تاسیسات تولید برق خود را با گاز تامین می کند و اکنون هم قیمت گاز به شدت در این قاره افزایش یافته و هم با کمبود گاز روبرو است.

از اینرو کشورهای این اتحادیه شروع به اعمال سیاست هایی برای کاهش مصرف انرژی کرده اند.

با این حال، هزینه های انرژی به قدری برای مردم و کسب و کارها بالا رفته است که توانایی پرداخت قبوض خود را ندارند. به طوریکه که کارخانه ها و کسب و کارها را در حال تعطیلی هستند و مردم در تلاش برای پرداخت قبوض از هزینه های خوراک خود کم می کنند.

به عنوان مثال، به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، نظرسنجی کنفدراسیون عمومی کارگران یونان و موسسه کار این کشور اعلام کرد، تعداد یونانی ‌هایی که برای پرداخت مالیات و قبوض انرژی، از مواد غذایی خود کم می کنند، رو به افزایش است

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها