أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۳۸۲۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
اظهارات رئیس ‌سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک»، هجو سخنان آمیخته با لاف‌زنی و فرافکنی رئیس‌موساد است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از روزنامه کیهان، دیوید بارنیا، رئیس‌سرویس جاسوسی اسرائیل، موساد، دیروز مدعی شد حملات ایران علیه اسرائیل و اتباعش، خواه مستقیماً صورت بگیرند خواه غیرمستقیم به وسیلۀ نیروهای نیابتی، پاسخ را در خاک ایران در پی خواهد داشت. 

وی گفت: در این صورتی، اسرائیل نه نیروهای نیابتی ایران، بلکه کسانی را دنبال خواهد کرد که این نیروها را مسلح کرده یا به آنان دستور داده‌اند و در نتیجه اقدامات اسرائیل در خود خاک ایران صورت خواهند گرفت.

وی مدعی شد اسرائیل اخیراً دهها حملۀ تروریستی ایران را در خارج خنثی کرده‌ است.

رئیس‌موساد که در دانشگاه رایخمن هرتزلیا سخنرانی می‌کرد، همچنین گفت: احیای توافق هسته‌ای، هیچ مصونیتی برای تهران در مقابل عملیات موساد ایجاد نخواهد کرد.

لاف‌زنی و فرافکنی رئیس‌موساد در حالی است که رونن بار، رئیس‌سرویس اطلاعات و امنیت داخلی اسراﺋیل «شاباک»، همزمان، از شکاف عمیق داخلی به عنوان پیچیده‌ترین چالش اسرائیل یاد کرد و گفت این اختلافات، تشدید عملیات علیه اسرائیل را در پی داشته است.

به گزارش رادیو فرانسه، وی با استناد به داده‌های اطلاعاتی گفت: دشمنان اسرائیل احساس می‌کنند که تاب‌آوری ملی آن تضعیف شده است.

 رونن بار در ادامه افزود: بی‌ثباتی سیاسی و نفاق داخلی در نظام اسرائیل، گروه‌های تروریستی و افراد را به انجام عملیات علیه اسرائیل ترغیب کرده‌اند. 

وی که همانند رئیس‌موساد، در دانشگاه رایخمن در هرتزلیا سخنرانی می‌کرد، گفت: بر پایۀ اطلاعاتی که خوانده‌ایم و بازجویی از مهاجمان و همچنین سال‌ها تجربۀ آشنایی با دشمنان، می‌توانیم امروز بدون کمترین تردیدی بگوییم که بی‌ثباتی سیاسی و تشدید منازعات داخلی، ترغیب‌کنندۀ محور شرارت، سازمان‌های تروریستی و حملات فردی است.

رئیس‌شاباک در ادامه گفت: شکاف عمیقی که در درون جامعۀ اسرائیل توسعه یافته، پیچیده‌ترین چالشی است که این کشور با آن مواجه شده است.»

رونن بار در ادامۀ سخنانش افزود: از نظر سرویس های اطلاعاتی و امنیت داخلی اسرائیل، بی‌ثباتی سیاسی و اختلافات درونی گروه‌های تروریستی و افراد را به ارتکاب حمله علیه اسرائیل ترغیب کرده است. این احساس در نزد دشمنان اسرائیل شکل گرفته که مزیت تاریخی اسرائیل و تاب‌آوری و استحکام ملی آن تضعیف شده است.چنین ارزیابی‌ای در نزد دشمنان، باید بیش از همه ما را نگران کند. در این زمینه تنها کاری که شاباک می‌تواند بکند، هشدار دادن است و مقابله با آن وظیفۀ همه است.

یادآور می‌شود تامیر پاردو رئیس ‌اسبق موساد، ۱۲ خرداد ماه امسال گفته بود: «اسرائیل در سایه چند دستگی بی‌سابقه، وارد مرحله خود ویرانگری شده و در لبه پرتگاه قرار دارد. نفرت متقابل در میان ساکنان اسرائیل (فلسطین اشغالی) حاکم است. در شرایطی که دشمنان، منتظر ساعت صفر نابودی ما هستند، به کشوری تکه پاره تبدیل شده‌ایم».

این فشار مقاومت و «ضربات امنیتی ترکیبی» از درون و بیرون سرزمین‌های اشغالی موجب تشدید اختلافات در رژیم صهیونیستی و انحلال چند باره پارلمان و دولت در چهار سال اخیر شده است.

اسرائیل در ۷۴ سال اشغالگری، دیوار امنیتی کاملی را به دور خود کشیده و مناطق اشغالی را به «زندان- پادگان» بزرگ با انواع دوربین‌ها و یگان‌های نظامی تبدیل کرد. اما با همه این تدابیر، اکنون ضربات از لبنان و غزه، به عمق مناطق کشیده شده است.

آخرین بار، هفته گذشته، پدر و پسر و برادرزاده فلسطینی، ضمن جا گذاشتن همه تدابیر امنیتی، به اتوبوس حامل سی نظامی عضو تیپ گولانی حمله ور شدند. تکرار زنجیره‌وار عملیات ظرف هشت ماه اخیر، افزایش استفاده از سلاح گرم و حتی بمب دست ساز، و دقت بیشتر در تلفات‌گیری، از بحران امنیتی در رژیم اسرائیل با وجود همه سختگیری‌ها و جنایت‌ها خبر می‌دهد.

چندی قبل «بن کاسبت» تحلیلگر معروف صهیونیست اظهار داشت: «عملیات‌های اخیر ثابت کرد دیوار حائل که گمان می‌رفت راه نجات ماست، هیچ فایده‌ای ندارد». 

مؤسسه مطالعات امنیتی دانشگاه تلاویو (INSS)، هشت ماه قبل، سند ارزیابی استراتژیک سالانه خود درباره سه تهدید مهم را جهت ابلاغ به نهادها، به «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌رژیم ارائه کرد: «ایران، بزرگ‌ترین تهدید به شمار می‌رود و اسرائیل، به تنهایی قادر به مقابله نیست. ایران به فعالیت‌های منطقه‌ای از طریق توسعه برنامه‌ موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای حزب‌الله و دیگر گروه‌ها که قادر به نفوذ به عمق اسرائیل هستند، ادامه می‌دهد. جنگ غزه [سیف‌القدس] نشان داد جبهه داخلی فلسطین، به هیچ عنوان به حاشیه نرفته.

با آنکه ارتش و دستگاه‌های امنیتی، وضعیت کرانه باختری را شبانه‌روز تحت کنترل دارند، اما اوضاع امنیتی به علت ضعف تشکیلات خودگردان و اتحاد گروه‌ها در کف خیابان، در آستانه انفجار است. در داخل هم، تهدید اجتماعی و قطبی‌سازی، شکاف‌ها و تنش‌ها، سومین تهدید بزرگ است. تداوم جبهه‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی و بی‌اعتمادی به نهادهای حاکمیتی و خلأ آشکار در آمادگی ارتش برای جنگ آتی در چند جبهه، چالش‌های بسیار بزرگی را ایجاد کرده، آن هم در شرایطی که مناطق خارج از کنترل، به‌وجود آمده‌اند. احتمال درگیری و هرج و مرج بسیار بالاست.»

این نکته هم گفتنی است که شاباک دو هفته قبل، درباره احتمال بروز خشونت شدید و آشوب در انتخابات دو ماه دیگر کنست (پارلمان) هشدار داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها