أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۳۸۴۵
زمان انتشار: ۰۹:۴۵     ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
وزیر کشور و رئیس جمهور به صورت شفاهی به ما گفته‌اند که با طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان موافق هستند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مهر، محمدرضا صباغیان، درباره آخرین اقدامات مجلس برای اصلاح قانون انتخابات، اظهار داشت: بررسی «طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان» در کمیته‌ای ذیل کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: ما در این طرح، اصلاحاتی را در برخی از حوزه‌های انتخابیه مجلس اعمال کردیم و تعداد نمایندگان برخی از حوزه‌های انتخابیه افزایش خواهد یافت. قطعاً تعداد نمایندگان هیچیک از حوزه‌های انتخابیه کاهش نمی‌یابد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان احتمالاً در جلسه بعدی کمیسیون شورا‌ها در دستورکار قرار گرفته و مفاد آن مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هدف ما این است که طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان هر چه زودتر در مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف شود و به انتخابات مجلس در سال ۱۴۰۲ برسد.

صباغیان با بیان اینکه شاخص‌های جمعیت، وسعت و محرومیت و ملاحظات سیاسی و امنیتی در طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: اگر این طرح در صحن مجلس تصویب و از سوی شورای نگهبان تأیید شود، ۴۰ نماینده به تعداد نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی اضافه می‌شود و تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: وزیر کشور و رئیس جمهور به صورت شفاهی به ما گفته‌اند که با طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان موافق هستند. امیدواریم این طرح با همراهی دولت به سرانجام برسد و شاهد اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها