أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۳۸۵۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی در ادامه نقض آتش بس، یک کشتی حامل بنزین برای یمن را توقیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از شبکه المسیره، عصام المتوکل، سخنگوی شرکت نفت یمن خاطرنشان کرد، ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی به نقض آتش بس موقت ادامه داده و اقدام به توقیف کشتی حامل بنزین "ردروبی" به رغم تفتیش و بازرسی آن و کسب مجوز ورود از سوی سازمان ملل کرد.

المتوکل همچنین تصریح کرد، بدین ترتیب تعداد کشتی‌های توقیف شده از سوی ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی به دو کشتی حامل سوخت افزایش یافته است.

سازمان ملل دوم اوت به نقل از هانس گروندبرگ، فرستاده آن به یمن اعلام کرد که طرف‌های درگیر با تمدید آتش‌بس به مدت دو ماه دیگر و طبق شروط قبلی موافقت کردند.

از جمله بندهای مهم آتش‌بس موافقت با انجام هفته‌ای دو پرواز از فرودگاه صنعا و به مقصد آن، برگزاری نشستی میان طرف‌ها جهت توافق درباره بازگشایی مسیرها در تعز و دیگر استان‌ها جهت تسهیل عبور و مرور افراد در داخل یمن است.

پیشتر "تیم لیندرکینگ"، فرستاده آمریکا به یمن خواهان تمدید آتش‌بس در این کشور شد.

لیندرکینگ گفت: ما خواهان تمدید آتش‌بس بعد از دوم اکتبر هستیم. وحدت شورای ریاستی یمن یک عامل حیاتی برای تحقق صلح در یمن است. این شورا از حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها