يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۹۳۸
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
سخنگوی فراجا خبر داد؛
سخنگوی فراجا از افزایش ۵ برابری درخواست صدور گذرنامه طی اربعین امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، سردار مهدی حاجیان عصر سه شنبه در مرز مهران اظهار کرد: امسال پلیس برنامه‌های خود را در سه محور تدوین و به مرحله اجرا گذاشت، یکی از این محورها این بود که برای خروج از کشور باید یک سند بین‌المللی معتبر در اختیار زوار باشد که بتوانند از مرز خارج شوند.

وی تصریح کرد: نسبت به سال ۹۸، ۵ برابر درخواست صدور گذرنامه بیشتر داشتیم که این حجم نیاز به زیرساخت‌های خاصی دارد، پیش بینی می‌شد حدوداً چهار میلیون زائر داشته باشیم که از مرز خارج شوند، قاعدتاً باید پلیس برای این حماسه بزرگ معنوی خودش را آماده می‌کرد و زیرساختهای خود را آماده و به مرز می‌آورد و برای صدور گذرنامه‌ها آمادگی پیدا می‌کرد.

سخنگوی ناجا اضافه کرد: با همکاری که با وزارت کشور و وزارت امور خارجه شد و نشستی که با همتایان عراقی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که ما یک گذر ویژه اربعین که مورد قبول کشور عراق باشد برای این حماسه بزرگ ایجاد کنیم که این گذر ویژه هزینه آن یک دهم گذرنامه بود.

سردار حاجیان تصریح کرد: تا امروز ۵۸۰ هزار گذر ویژه اربعین صادر و تا الان ۴۱۰ هزار جلد گذرنامه را بدون هیچ هزینه‌ای تمدید کردیم.

وی گفت: زیرساختها را به سمت مرزهای شش گانه آوردیم، همین الان هم در صورت نیاز می‌توانیم ۲۴۰ گیت گذرنامه را به ۴۸۰ گیت و بیشتر تبدیل کنیم که این ظرفیت بزرگی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها