أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۳۹۸۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
پیش از عزیمت به ازبکستان
رییس جمهور اسلامی ایران توسعه روابط با همسایگان و کشورهای منطقه را از سیاست های اصولی دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در گام نخست توانستیم اعتماد سیاسی متقابل را تقویت کنیم و در گام دوم نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران و حضور فعالش در منطقه را دنبال می کنیم.

رئیسی: ایران به دنبال نقش آفرینی و حضور فعال در منطقه استبه گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه قبل از سفر به ازبکستان در پاویون فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سفر به دعوت رئیس جمهور ازبکستان برای دیدار دو جانبه رسمی و شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از این سفر تقویت سیاست همسایگی، تقویت همگرایی و عمق بخشیدن به چندجانبه گرایی است؛ بدون تروید در سیاست همسایگی در گام نخست توانستیم اعتماد سیاسی متقابل را تقویت کنیم و در گام دوم نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران و حضور فعالش در منطقه را دنبال می کنیم به نحوی که بتوانیم با زیرساختهایی که در آسیا و کشورهای همسایه وجود دارد و قدرت و توان اقتصادی، نظام پولی و بانکی و همه پیشرفت های امروز منطقه و ظرفیت ها را کنار هم قرار دهیم و بهترین استفاده را برای منافع ایران داشته باشیم.

رئیسی با بیان اینکه دیدارهای دوجانبه در حاشیه اجلاس سران شانگهای به توسعه روابط منطقه کمک می‌کند، ادامه داد: در این دیدارها با سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌ شانگهای درباره مسائل منطقه‌ای، و توسعه بین‌المللی گفت‌وگو می‌کنیم تا ایران در منطقه و جهان بیش از قبل نقش آفرینی کند و اثر بخش باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که این سفر در راستای سفرها و ارتباطاتی که با کشورهای همسایه داریم، گامی برای توسعه و تقویت هر چه بیشتر روابط ایران و کشورهای همسایه و منطقه باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها