أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۹۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
خبر خوش وحیدی برای زائران اربعین؛
وزیر کشور از فراهم شدن امکان صدور برگ موقت تردد مرزی در خرمشهر، مهران و قصرشیرین خبر داد و گفت: روند عزیمت زائران به عراق افزایشی است و ما آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی داریم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور درباره آخرین وضعیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین و  تردد زوار از مرزهای کشورمان به‌سوی عراق، اظهار داشت: چندین روز است تردد در مرزها به‌خوبی و روان انجام می‌گیرد و بعد از آن یکی‌دو روزی که ما از زوار خواهش کرده بودیم به‌علت ازدحام به سمت مرز نروند، الان شرایط خوب است. هم‌اکنون تردد روان در 6 مرز زمینی کشورمان جریان دارد و تسهیلات و امکانات مناسبی در دو سوی مرز فراهم شده تا عزیزان به‌راحتی به عراق بروند.

وی افزود: امکان صدور برگ تردد موقت مرزی در خرمشهر، مهران و قصرشیرین فراهم شده است. همچنانی که به روز اربعین نزدیک می‌شویم، پیش‌بینی می‌شود خیل عظیم زوار به سوی عراق بروند و همه امکانات برای عزیمت زائران فراهم شده است.

وزیر کشور درباره آخرین آمار حضور زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی تصریح کرد: تاکنون بیش از 3 میلیون نفر ایرانی به عراق رفته و حدود 1.5 میلیون نفر هم به کشور بازگشته‌اند؛ البته این روند افزایشی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وحیدی هم‌چنین درباره فراهم‌سازی امکانات برای انتقال زوار در عراق و هم‌چنین برخی گرانی‌‌های حمل و نقل در آن‌سوی مرز گفت: با هماهنگی با دولت عراق مقرر کردیم که از ایران وسیله بفرستیم تا زوار را به مرز برسانند و خودروهای ما رفته و می‌روند تا این عملیات بهتر انجام بگیرد. برخی گرانی‌ها که در بعضی نقاط مانند از بغداد به تمرچین بود را بلافاصله پیگیری کردیم و دولت عراق به دستگاه‌های خصوصی‌شان تذکر داد تا رعایت قیمت‌های عرف انجام شود. وسایل حمل و نقل ما آماده است و امکان افزایش این ظرفیت هم از سوی ما وجود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها