يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۴۰۴۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از ارائه خدمات درمانی به ۲۸ هزار زائر اربعین حسینی در ایلام خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، جاسم محمدی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در این رابطه اظهار داشت: در حوزه خدمات درمانی تعداد ۲۸ هزار و ۷۶ زائر اربعین حسینی به اورژانس مراجعه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد یک هزار و ۷۹۹ نفر در بخش‌های اورژانس، ۹۷۰ نفر در بخش‌های تخصصی و تعداد ۲۱۲ نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند و تعداد ۸۴۸ مورد عمل جراحی در مراکز درمانی انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: در حوزه فوریت‌های پزشکی نیز تعداد کل خدمات ارائه شده ۲۰ هزار و ۸۳ مورد، تعداد تماس با فوریت پزشکی ۸ هزار و ۶۱۹ مورد، فراخوان بالگرد ۲۱ مورد و هواپیما یک مورد، تعداد مصدومین ترافیکی ۷۳۹ مورد و تعداد مصدومین غیرترافیکی ۲۰ هزار و ۶۴ مورد بوده است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد اعزام آمبولانس سه هزار و ۲۹۷ مورد و تعداد مراجعات حضوری تعداد ۱۸ هزار مورد بوده است.

محمدی تصریح کرد: در حوزه بهداشت نیز تعداد بازدید از اماکن عمومی، موکب‌ها و مواد غذایی چهار هزار و ۹۷۰ مورد، تعداد نمونه برداری اولیه و مواد غذایی ۱۷۳ مورد، میزان مواد غذایی فاسد معدوم شده ۲ هزار و ۲۸۹ کیلوگرم، سنجش پرتابل مواد غذایی ۲ هزار و ۹۳۴ مورد، تمام افراد مراقبت شده ۳۵۱ هزار مورد و تعداد خادمین موکب‌دار آموزش دیده ۲ هزار و ۴۸۱ مورد، تعداد رسانه آموزشی توزیع شده ۴۴ هزار مورد و تعداد ماسک توزیع شده نیز ۴۶ هزار مورد بوده است.

وی گفت: در حوزه غذا و دارو نیز تعداد نسخ سرپایی بیماران ۳ هزار و ۴۹۰ مورد، تعداد نسخ بستری ۲ هزار و ۳۸۰ مورد، تعداد موارد نظارت و بازرسی ۲۴۵ مورد، تعداد پاسخگویی به سوالات و مسائل دارویی ۲۱۱۷ مورد و تعداد کارشناسی توقیفات گمرک نیز ۱ مورد بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها