يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۴۰۷۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
رئیس کمیسیون اروپا امروز (پنجشنبه) در سومین سفر به اوکراین از اواخر فوریه، برای گفت‌وگو با رهبران این کشور درباره روند پیوستن آن به اتحادیه اروپا وارد کی‌یف شد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا در پیامی توییتری نوشت: در کی‌یف هستم... خیلی چیزها تغییر کرده است. اوکراین اکنون یک کشور نامزد عضویت در اتحادیه اروپاست. با ولودیمیر زلنسکی (رئیس‌جمهوری اوکراین) و دنیس شمیهال (نخست‌وزیر اوکراین) درباره اینکه چطور اقتصادها و مردمانمان را نزدیک کنیم، در حالی که اوکراین به سمت عضویت پیش می‌رود، رایزنی خواهم کرد.

در تاریخ ۲۸ فوریه، زلنسکی درخواست الحاق اوکراین را به اتحادیه اروپا امضا کرد. در تاریخ ۸ آوریل، رهبر اوکراین پرسشنامه‌ای برای شروع روند الحاق کشورش دریافت کرد و آن را در ۱۸ آوریل به سفیر اتحادیه اروپا در اوکراین بازگرداند.

در ۲۳ ژوئن، اتحادیه اروپا اعطای وضعیت نامزدی برای پیوستن اوکراین به این بلوک را به تصویب رساند. به دست آوردن وضعیت "نامزد" اولین قدم در یک فرآیند طولانی الحاق است. ترکیه از سال ۱۹۹۹، مقدونیه شمالی از سال ۲۰۰۵، مونته‌نگرو از سال ۲۰۱۰ و صربستان از سال ۲۰۱۲ نامزد شده‌اند. کرواسی آخرین دولتی بود که در سال ۲۰۱۳ پس از یک روند ۱۰ ساله الحاق به اتحادیه اروپا پیوست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها