أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۴۰۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
وزیر ارتباطات لبنان گفت: تامین سوخت به حل بحران اقتصادی کمک جدی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، «جونی القرم» وزیر ارتباطات لبنان گفت که کمبود انرژی و اعتصاب در لبنان، بخش مخابرات و اینترنت در این کشور را تهدید می‌کند.

در اوایل سپتامبر، به دلیل اعتصاب کارکنان اوجیرو  (Ogero) که بخش خدمات ارتباطی و اینترنت لبنان را مدیریت می‌کند برای چند روز خطوط تلفن و اینترنت در مناطق مختلف این کشور قطع شد.

تعداد کارکنان «اوجیرو» به حدود  2 هزار و 500 نفر می‌رسد. این سازمان وابسته به وزارتخانه ارتباطات لبنان است اما از استقلال اداری برخوردار است و زیرساخت اولیه کلیه شبکه‌های ارتباطی از جمله خدمات تلفن همراه و اینترنت  در لبنان را تشکیل می‌دهد.

کارمندان ادارات دولتی در لبنان خواستار بهبود حقوق خود هستند که ارزش آن در سه سال گذشته به دنبال کاهش ارزش لیره لبنان در برابر دلار کاهش یافته است. با این حال، مشکل اصلی مربوط به قطع برق همچنان مهمترین مشکل تاثیرگذار بر  خدمات مخابراتی و اینترنت در سراسر کشور است.

القرم با بیان اینکه اعتصاب کارکنان اوجیر موجب فلج شدن ارتباطات در لبنان و توقف خدمات رسانی به شهروندان شده است، گفت: تداوم اعتصاب در دراز مدت می تواند به تعطیلی کامل این بخش منجر شود.

اتحادیه کارکنان اوجیر پس از ۱۰ روز از اعتصاب آن‌ها اواخر هفته گذشته اعلام کرد که پس از مذاکرات با وزارت ارتباطات لبنان اعتصاب خود را برای چند روز تعلیق می‌کند که در جریان آن به توافقی برای بهبود حقوق کارکنان آن دست یافت.

وزیر لبنان ضمن شکایت از تصویب نشده بودجه سال ۲۰۲۲ توسط پارلمان و عواقب آن بر عملکرد صحیح خدمات عمومی تصریح کرد که بودجه اختصاص یافته به بخش مخابرات ناکافی است.

بر اساس بودجه دولت لبنان، ۴۸ میلیارد لیره (حدود ۱.۴ میلیون دلار) به اداره اوجیرو اختصاص یافت، مبلغی که حتی برای خرید گازوئیل برای مدت کوتاهی برای راه اندازی ژنراتورهای برق کافی نیست . این وزیر لبنانی می‌گوید این بودجه تغییرات اقتصادی و مالی در لبنان را در نظر نگرفته و قدیمی است.

وی ادامه داد: با توجه به ادامه بحران قطعی برق در کشور، بودجه مورد انتظار باید شامل هزینه‌های اضافی می‌شد که مهم‌ترین آن خرید ژنراتورهای ویژه برای اداره «اوجیرو» است.

وزیر ارتباطات لبنان در خصوص واردات اینترنت از  خارج از لبنان تاکید کرد که تاکنون هیچ مشکل یا مشکلی در تامین هزینه آن وجود ندارد و این نشان می‌دهد که مشکل اصلی مربوط به سختی تامین انرژی است.

در شرایطی که کشور لبنان با توجه به کاهش بی سابقه ذخایر ارزی نزد بانک مرکزی از کمبود ارز برای واردات رنج می‌برد، هزینه خرید اینترنت در این کشور حدود شش میلیون دلار در سال است.

وی گفت: اگر برق در کشور لبنان  تامین شود بیش از ۵۰ درصد مشکلات حوزه ارتباطات آن حل می‌شود.

القرم افزود: وزارتخانه ارتباطات لبنان دارای 3 هزار مولد برق است که قرار بود روزانه 2 یا 3 ساعت کار کنند اما به دلیل قطعی تقریباً کامل برق دولتی، ژنراتورها به منبع اصلی انرژی تبدیل شده است که منجر به افزایش هزینه نگهداری و تامین سوخت برای  کار آن‌ها است.

وی تاکید کرد: تکیه بر ژنراتورهای خصوصی راه حل دائمی نیست، بلکه راه حل جامع با تولید برق از نیروگاه‌های دولتی مرتبط است.

بحران سوخت لبنان در حالی رو به گسترش است که آمریکا با اعمال فشار به بیروت، مانع از ارسال هر گونه سوخت به مردم لبنان می‌شود، با این حال سال گذشته، تهران بدون توجه به تهدیدهای آمریکا، محموله سوخت خود را به لبنان فرستاد که به تعبیر سیاسیون لبنانی، شلیکی بر پیکره محاصره مالی، اقتصادی و سیاسی تحمیل شده علیه ملت لبنان بود.

بانک مرکزی لبنان هم دو روز پیش اعلام کرد که تامین دلار برای واردات بنزین را به طور کامل متوقف کرده است و پیش‌بینی می‌شد که این اقدام منجر به افزایش قیمت و نوسانات سوخت و افزایش فشار بر کاهش مداوم ارزش پول ملی این کشور شود.

بانک مرکزی لبنان اعلام کرد که تامین دلار برای واردات بنزین را به طور کامل متوقف کرده است. این اقدام احتمالاً منجر به افزایش قیمت و نوسانات سوخت و افزایش فشار بر کاهش مداوم ارزش پول ملی این کشور خواهد شد.

بانک دو لیبان (بانک مرکزی لبنان) سال گذشته هم اعلام کرده بود که به‌دلیل کاهش ذخایر ارزی کشور، ارائه دلار را با نرخ‌های یارانه‌ای شدید متوقف می‌کند، اما این کار را با نرخ‌های کمتر از بازار در مبادلات خود ادامه داده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها