أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۴۰۹۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
روسای جمهوری روسیه و ایران در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند در حال مذاکره هستند و علاوه بر روابط دوجانبه، درباره مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای، از جمله اوضاع سوریه، افغانستان و مسائل امنیتی در منطقه قفقاز جنوبی تبادل نظر می‌کنند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، نشست کاری خود با "ابراهیم رئیسی" رئیس جمهوری ایران  را آغاز کرده است.

نشست سران سازمان همکاری شانگهای در تاریخ 15 تا 16 سپتامبر - امروز و فردا در سمرقند (در جمهوری ازبکستان) در حال برگزاری است.

پیش‌بینی می‌شود که در جریان دیدار روسای جمهوری روسیه و ایران، رهبران دو کشور، علاوه بر گفت‌وگو درباره مسائل مهم در عرصه روابط دوجانبه، در خصوص موضوعات مهم بین‌المللی و منطقه‌ای، از جمله حل و فصل مشکلات در سوریه، اوضاع افغانستان و مسائل امنیتی در منطقه قفقاز جنوبی تبادل نظر کنند.

یکی از موضوعات مورد بحث، وضعیت کنونی پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود. همانطور که پیش از این "یوری اوشاکوف" مشاور  رئیس جمهوری روسیه در امور بین‌الملل، در آستانه سفر پوتین به سمرقند یادآوری کرده بود، روسیه خواستار احیای کامل و بدون قید و شرط این توافقنامه مهم بین‌المللی در همان پیکربندی است که در سال 2015 مورد تصویب قرار گرفت و به تلاش‌های دیپلماتیک خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

پوتین در ماه جولای برای شرکت در نشست سران کشورهای ضامن "روند آستانه" در سوریه به تهران سفر کرده بود. روسای جمهوری دو کشور در آن زمان با یکدیگر توافق کردند که روابط روسیه و ایران با سرعت خوبی در حال توسعه است و این روابط گسترش هم خواهد یافت. پوتین همچنین از تقویت همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه مسائل امنیتی بین المللی، از جمله مشارکت قابل توجه دو کشور در حل و فصل مشکلات در سوریه خبر داده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها