يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۴۱۴۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
کشتی قهرمانی جهان - صربستان
نمایندگان کشورمان باید در روز پایانی رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان برای کسب دو مدال طلا و یک برنز به میدان بروند که در صورت کسب نتیجه عنوان نایب قهرمانی ایران قطعی خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان امشب با برگزاری دیدارهای نهایی سه وزن ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم در شهر بلگراد صربستان به پایان می‌رسد که طی آن نمایندگان کشورمان باید برای کسب دو مدال طلا و یک برنز به میدان بروند.

روز گذشته رضا اطری در دور اول با نتیجه ۱۱ بر ۱ بصیر علی لی از مقدونیه را از پیش رو برداشت و در دور بعد با نتیجه ۴ بر صفر اسلام بازرگانوف از آذربایجان را مغلوب کرد. وی در ادامه با نتیجه ۶ بر ۳ گئورگی وانگلوف از بلغارستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت و در این دیدار هم با نتیجه ۵ بر ۳ نارمانداخ از مغولستان را مغلوب کرد و راهی فینال شد. او باید امشب برای کسب طلا به مصاف ری هیگوچی از ژاپن برود.

دیگر فینالیست ایران رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم است که روز گذشته در دور نخست با نتیجه ۸ بر ۱ جون سوک یون از کره جنوبی را مغلوب کرد و در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر اسماعیل موزوکایف را شکست داد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۳ بر ۲ آدیل اوسپانوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی حاجی علی اف از آذربایجان را ۹ بر ۲ شکست داد و به فینال رسید. عموزاد امشب در فینال به مصاف جان دیاکومیهالیس از آمریکا می‌رود.

محمدحسین محمدیان نیز در وزن ۹۷ کیلوگرم باید در دیدار رده بندی به میدان برود. او روز گذشته پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر ساموئل شرر از سوئیس را مغلوب کرد و در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۵ ماگامد زاخاریف از اوکراین را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت، اما در این دیدار با نتیجه ۴ بر یک مغلوب کایل اسنایدر از آمریکا شد و به رده بندی رسید.

در پایان مصاف ۷ وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان و مشخص شدن فینالیست‌های سه وزن پایانی، تیم آمریکا با کسب ۳ مدال طلا و ۳ نقره و همچنین شانس کسب ۲ مدال طلا و یک برنز دیگر، عنوان قهرمانی زودهنگام را از آن خود کرد.

تیم ملی کشورمان نیز در پایان رقابت‌های ۷ وزن برگزار شده با یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در رده دوم قرار دارد و با توجه به شانس کسب ۲ مدال طلا و یک برنز دیگر در ۳ وزن پایانی، نایب قهرمانی خود را قطعی کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها