أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۴۱۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
رئیس کمیته نظامی ناتو با ادعای متوقف شدن تولید تسلیحات پیشرفته توسط روسیه به‌ دلیل تحریم‌های بین‌المللی، اما اذعان کرد صنایع مسکو هنوز هم می‌تواند مقادیر زیادی مهمات تولید کند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از فارس، «راب باوئر» رئیس کمیته نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مدعی است تحریم‌های جهانی علیه روسیه باعث شده تولید تسلیحات پیشرفته توسط این کشور متوقف شود.

باوئر در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز»، با ادعای متوقف شدن تولید تسلیحات پیشرفته توسط روسیه به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی، اما اذعان کرد که صنایع مسکو هنوز هم می‌توانند مقادیر زیادی مهمات تولید کنند.

وی بامداد شنبه به رویترز گفت: «آنها (روسیه) بیش از پیش تحت فشار تحریم‌ها قرار می‌گیرند، زیرا برخی قطعاتی که برای سامانه‌های تسلیحاتی خود نیاز داشتند، از صنایع غربی می‌آمد. ما اکنون شاهد اولین نشانه‌های اثرگذاری تحریم‌ها روی توانایی آنها (روسیه) برای تولید موشک‌های کروز و تسلیحات پیشرفته هستیم».

این مقام نظامی ناتو ضمن اشاره به چالش‌هایی که روسیه و اوکراین به‌دلیل نیازی که به تأمین منابع تسلیحات متداول در نرخ بالا دارند، اظهار داشت: «تا جایی که ما می‌دانیم، روس‌ها هنوز هم پایگاه صنعتی قابل توجهی دارند و می‌توانند مقادیر زیادی مهمات تولید کنند».

به نوشته رویترز، باوئر با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد از نیروهای روسیه اکنون در جنگ با اوکراین هستند، مدعی شد که همین امر توانایی مسکو برای گسترش حضور نظامی در دیگر نقاط را کاهش می‌دهد.

این ادعاها در حالی است که یک مقام دولتی ارشد آمریکا که خواست نامش فاش نشود به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت از اینکه تحریم‌های بین‌المللی تاکنون تاثیر بیشتری بر اقتصاد روسیه نداشته، ناامید شده‌ است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها