کد خبر: ۵۱۴۱۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
کمیته حقوق بشر:
کمیته حقوق بشر سوریه تصریح کرد که مقامات یونانی، پناهندگان سوری را شکنجه و زندانی می کنند و این با تعهدات حقوق بین المللی در تناقض آشکار است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، کمیته حقوق بشر سوریه با اشاره به نقض حقوق پناهندگان سوری در یونان تاکید کرد که سیاست‌های یونان در قبال پناهجویان، نقض آشکار تعهدات حقوقی بین المللی است.

کمیته حقوق بشر سوریه تصریح کرد که آوارگان سوری هنگام تلاش برای عبور از ترکیه به سمت کشورهای اروپایی، تحت شکنجه و آزار قرار می‌گیرند، زیرا نیروهای یونانی با استفاده از زور، بازداشت غیرقانونی پناهجویان و سرقت اموال شخصی شأن، اقدام به ضرب و شتم شدید پناهجویان کرده و آنها را وادار به بازگشت به ترکیه می‌کنند.

مقامات یونانی همچنین دو دستگاه الکترونیکی با قابلیت انتشار امواج صوتی قدرتمند را برای استفاده علیه پناه جویانی که قصد عبور از خاک یونان را در منطقه« مرج »در مرز با ترکیه دارند، نصب کردند. این دستگاه‌ها بر اساس امواج صوتی دوربرد (LRAD) عمل می‌کنند که در صورت استفاده علیه افراد باعث ناشنوایی و سایر مشکلات سلامتی می‌شوند.

همچنین فعالان در رسانه‌های اجتماعی ویدئوهایی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد مقامات یونان انبار بزرگی را در نزدیکی مرز زمینی ترکیه به یک زندان مخفی تبدیل کرده‌اند که در آن مهاجران و پناهندگانی را که از طریق ترکیه وارد یونان می‌شوند، در آن زندانی و شکنجه می‌کنند.

کمیته حقوق بشر سوریه افزود: سیاست‌های یونان در قبال پناهندگان نقض تعهدات حقوقی بین‌المللی و مخالف با اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیون اروپایی، و همچنین با اصول حقوق بشردوستانه و عرفی بین‌المللی مغایرت دارد.

این کمیته از «دادگاه حقوق بشر اروپا» خواست تا تحقیقاتی را درباره خشونت و اقدامات غیرقانونی مقامات یونانی علیه پناهجویان سوری آغاز کند و در مورد زندان‌های مخفی پناهجویان در مرزها نیز تحقیق نماید.

کمیته سوری همچنین از مقامات یونان خواست تا به کنوانسیون‌های بین‌المللی پایبند باشند و تهدید جان آوارگان سوری را که از طریق زمین و دریا به اروپا می‌روند، متوقف کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها