يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۴۱۹۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران در ماه آگوست سال جاری میلادی، ۲۸.۴۹ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱۰.۱۴ مگابیت‌ بر ثانیه است که رتبه ایران را به ۶۹ از میان ۱۴۰ کشور رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از ایسنا، سرعت اینترنت یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و البته این روزها به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران اینترنتی تبدیل شده است. وب‌سایت Speedtest شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند.

طبق آخرین آمار منتشرشده در اسپیدتست، تا ماه آگوست سال ۲۰۲۲، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۳۰.۷۹ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۶۲ مگابیت‌ بر ثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۶۹.۱۴ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۹.۰۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه است.

آخرین وضعیت سرعت اینترنت اعلام شد

این در حالی است که در ماه جولای سال ۲۰۲۲ میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل ۳۰.۷۸ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل ۸.۵۵ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت هم میانه جهانی سرعت دانلود، ۶۷.۲۵ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۸.۵۰ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه بود.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان در ماه آگوست ۲۰۲۲، به ترتیب به نروژ(۱۲۲.۷۷ مگابیت‌برثانیه)، امارات متحده عربی(۱۱۸.۴۲ مگابیت‌برثانی)، قطر (۱۱۴.۲۸ مگابیت‌برثانیه)، کره جنوبی (۱۱۲.۲۶ مگابیت‌برثانیه)  و دانمارک (۱۰۳.۵۰ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به سنگاپور (۲۱۹.۰۱ مگابیت‌برثانیه)، شیلی (۲۱۱.۴۳ مگابیت‌برثانیه)، تایلند (۱۸۸.۷۵ مگابیت‌برثانیه)، هنگ کنگ(۱۷۹.۵۸ مگابیت‌برثانیه) و چین (۱۷۸.۷۳ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

میانه سرعت اینترنت در ایران

در حال حاضر میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۸.۴۰ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۰.۱۴ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۰ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۶۹ از میان ۱۴۰ کشور رسانده است.

آخرین وضعیت سرعت اینترنت اعلام شد

این درحالی است که در ماه جولای سال جاری که میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۷.۷۴ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۰.۰۰ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۰ میلی‌ثانیه بوده که رتبه ایران را به ۷۰ از میان ۱۴۰ کشور رسانده بود.

براساس این آمار، اینترنت موبایل ایران درحال حاضر از میانمار و مراکش سریع تر و از ترکیه و مونتگرو کندتر است.

در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۲ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۵۲ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۹ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۷ از میان ۱۸۲ کشور می‌رساند.

این درحالی است که در جولای ۲۰۲۲، در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۲۳ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۶۱ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه بود و ایران در رتبه ۱۴۵ از میان ۱۸۲ کشور قرار داشت.                                                

همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از اوگاندا و کنگو سریع‌تر و از میکرونزی و پاکستان کندتر است.

آخرین وضعیت سرعت اینترنت اعلام شد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها