کد خبر: ۵۱۴۱۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
پرچم‌ برافراشته‌ اسلام
راهپیمایی اربعین امسال تاریخی بود، آنطور که مسؤولان عراقی اعلام کردند؛ بیش از 21 میلیون زائر در این مراسم شرکت کردند که حدود ۱۵ میلیون نفر از آنان را مردم شهرهای مختلف عراق و مابقی را ایرانیان و سایر زوار کشورهای دیگر تشکیل دادند.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، راهپیمایی اربعین امسال تاریخی بود، آنطور که مسؤولان عراقی اعلام کردند؛ بیش از 21 میلیون زائر در این مراسم شرکت کردند که حدود ۱۵ میلیون نفر از آنان را مردم شهرهای مختلف عراق و مابقی را ایرانیان و سایر زوار  کشورهای دیگر تشکیل دادند. این در حالی است که سال 98 تعداد زائران ایرانی 3 میلیون نفر به ثبت رسید اما  در مراسم راهپیمایی اربعین امسال زائران ایرانی تا کنون حدود 3.5 میلیون نفر در این مراسم شرکت کرده‌اند. در این مسیر معنوی موکب‌های فراوانی از سوی اهالی مناطق مختلف عراق برپا شد و در قدم ‌به ‌قدم این طریق، خدمات گسترده‌ای به زائران اربعین ارائه می‌شد. تعداد قابل‌ توجهی از موکب‌های ایرانی نیز در این مسیر مستقر بودند که علاوه بر خدمات اسکان و پذیرایی، برنامه‌های مختلف عزاداری و فرهنگی نیز برای زائران داشتند. اما دیروز جاماندگان از راهپیمایی اربعین حسینی در جای‌جای ایران اسلامی خود را به قافله شور و شیدایی در کربلای معلی پیوند دادند. از ساعات ابتدایی صبح اربعین جمعیت جاماندگان از پیاده‌روی اربعین در مسیرهای از پیش تعیین‌شده حاضر شدند تا سیل خروشان حسینیان در کشورمان رقم بخورد. 
 
دیروز در جای‌جای کشورمان مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین برگزار شد. در استان تهران نیز موج عاشقان راهی مسیرهای تعیین‌شده برای راهپیمایی شدند. رئیس‌جمهور، رئیس دستگاه قضا و معاون اول رئیس‌جمهور و خیلی از مسؤولان هم در جمع جاماندگان اربعین تهران حضور یافتند. 
 
موکب‌های پذیرایی مردمی در مسیرهای راهپیمایی اربعین نیز از هیچ خدمتی برای زائران دریغ نمی‌کردند؛ یکی آب خنک و شربت دست جاماندگان اربعین می‌داد و دیگری سلامت آنها را چک می‌کرد، انگار هر کسی هر چیزی داشت را نذر امام حسین(ع) کرده بود و در هر نقطه سیل جوانمردان راه حسین را می‌شد دید. 
 
برخی حاضران در این راهپیمایی با پای پیاده، برخی با دوچرخه، برخی با همراه داشتن مادر و پدر سالمند و برخی نیز با به دوش کشیدن کودکان‌شان این مسیر عاشقی را پیمودند. 
 
مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی امسال پس از پشت سر گذاشتن شرایط خاص کرونایی بسیار پرشور برگزار شد، تا مردم استان تهران اوج ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان ابراز کنند. 
 
تهرانی‌ها دیروز آمدند تا اعلام کنند اگر چه حضور فیزیکی در کربلای معلی ندارند اما دل‌های‌شان از اینجا، از صدها کیلومتر دورتر با بین‌الحرمین است؛ با محفل عاشقی. جایی که دلدادگان از دوری و فراق اشک و آه بر چهره دارند. عاشقانی که نشان دادند در خط مقدم ارادت به اهل بیت(ع) قرار دارند و هر کجا باشند، از هر فرصتی استفاده می‌کنند. 
 
مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین همزمان با سراسر کشور در شهرهای مختلف استان تهران بویژه شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت و شهرری برگزار شد. مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی امسال پس از پشت سر گذاشتن شرایط خاص کرونایی بسیار پرشور برگزار شد. مردم دشت ورامین نیز روز گذشته با برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین اوج ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان ابراز کردند. مسؤولان برگزاری هم که با استقبال مردم مواجه شدند با قرائت زیارت اربعین مراسم را آغاز و در ادامه نیز پیشقراولان لشکر حسینی، میدان امام حسین را به سمت حرم سیدالکریم در شهر ری ترک کردند. در مسیر این راهپیمایی بیش از 900 موکب از شرکت‌کنندگان در این مراسم پذیرایی می‌کردند. در مشهد مقدس هم جاماندگان از مسیرهای تعیین شده خود را به حرم مطهر علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) رساندند؛ زائران و مجاوران حریم امام مهربانی‌ها که بیشتر با خانواده‌های خود در این مراسم حاضر شده‌ بودند، با سر دادن طنین لبیک یا حسین دل‌های‌شان را راهی کربلای معلی کردند. در شهر مقدس قم نیز دیروز حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسیرهای منتهی به حرم مطهر شاهد حضور عزاداران و هیات‌های مذهبی بود. مراسم پیاده‌روی و اجتماع دلدادگان حسینی دیروز در 2 نقطه شهر قم و ۶ نقطه شهرهای تابعه استان برگزار شد و بسیاری از زائران و مجاوران خود را برای حضور در این مراسم آماده کردند. علاوه بر شهرهای مذهبی تمام شهرها ایران دیروز مراسم راهپیمایی اربعین حسینی را پرشور برگزار کردند.
 
وزیر کشور: تردد در تمام مرزها روان است
وزیر کشور با بیان اینکه 3 میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مردم ایران اسلامی به عتبات عالیات سفر کردند، گفت: تاکنون بیش از 2 میلیون و ۴۰۰ هزار زائر به وطن بازگشته‌اند. احمد وحیدی اظهار کرد: درحال حاضر تردد در مرزهای کشور روان است و مهلت استفاده از برگ‌های تردد زائران برای خروج و سفر به اربعین نیز پایان یافته است، البته زائرانی که در سفر عتبات عالیات هستند تا پایان ماه صفر برای بازگشت فرصت دارند. وی با اشاره به تمهیدات صورت‌گرفته برای انتقال زائران از مرزها و بازگشت به شهر و دیار خودشان، گفت: مدت زمان معطل ماندن زوار در اربعین امسال به 20 دقیقه کاهش یافت، این در حالی است که در سال‌های گذشته برخی مواقع زوار بیش از یک روز معطل حمل‌و‌نقل و وسیله برگشت بودند. وحیدی تصریح کرد: در مرز ایلام نیز با توجه به چهاربانده شدن این مسیر، دیگر شاهد یک‌طرفه شدن محورهای ارتباطی و بروز مشکل در تردد نیستیم. وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امسال یکی از بهترین، باشکوه‌ترین و منظم‌ترین اربعین‌ها را داشتیم و در این زمینه نیز دولت عراق همکاری خوبی داشت. وی بیان کرد: در حمل‌و‌نقل عمومی با بهره‌گیری از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح از جمله سپاه، نیروی انتظامی و ارتش و شهرداری‌ها توانستیم خدمات مناسبی برای جابه‌جایی زائران ارائه دهیم. وحیدی گفت: تنها در مرز ایلام از یکهزار دستگاه اتوبوس شهرداری‌ها استفاده کردیم که این مهم نقش مثبتی در سهولت جابه‌جایی زائران داشت. وزیر کشور با بیان اینکه 3 میلیون و 400 هزار نفر از مردم ایران اسلامی به عتبات عالیات سفر کردند، گفت: تاکنون بیش از 2 میلیون و 400 هزار زائر به وطن بازگشته‌اند. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها