يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۴۲۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
موسسه کپلر اعلام کرد: روسیه می‌تواند در سایه تحریم‌های نفتی اروپا که از چند هفته دیگر آغاز می‌شود، مشتریان جدیدی برای نفت خود پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از بلومبرگ، موسسه کپلر می‌گوید، مسکو می‌تواند در سایه تحریم‌های نفتی اروپا برای نیمی از نفت تحریم شده خود مشتریان جدید پیدا کند.

بر اساس تحریم جدید اتحادیه اروپا، از ماه دسامبر بخش قابل توجهی از واردات نفت روسیه به قاره سبز ممنوع خواهد شد. از ماه فوریه سال آینده هم فرآورده‌های نفتی روسیه در اروپا تحریم می‌شوند.

به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، این تحریم‌ها باعث خواهد شد، تا معادل روزانه 2 میلیون بشکه نفت روسیه، از رسیدن به بازار اروپا جا بماند.

موسسه کپلر می‌گوید: البته در زمستان پیش رو اندونزی، پاکستان، برزیل، آفریقای جنوبی، سریلانکا و برخی کشورهای خاورمیانه به احتمال زیاد روزانه یک میلیون بشکه از روسیه نفت خواهند خرید. مسکو همین حالا هم مقصد محموله‌های نفتی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت آسیا تغییر داده و صادرات نفت به هند و چین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش داده است. البته مسکو از گزینه ارائه تخفیف برای جذب مشتریان استفاده می‌کند.

کارشناسان می‌گویند: این تخفیف‌ها به قدری خوب است که ممکن است برخی کشورهای خاورمیانه نفت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بازار جهانی بفروشند و از روسیه نفت ارزان‌تر وارد کنند.

گزارشات اخیر نشان می‌دهد که اندونزی می‌خواهد از روسیه نفت وارد کند، اما این کشور منتظر آن است که ببینید آیا چین و هند موضوع تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه خواهند پیوست یا خیر.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها