کد خبر: ۵۱۴۳۰۸
زمان انتشار: ۰۰:۱۶     ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
به گزارش پایگاه خبری ۵۹۸؛
محسن محمودآبادی: علمای اهل سنت فلسطین با بیان اینکه امام حسین الگوی آزادی‌خواهان جهان است، بر لزوم مقابله با ظلم ستکبار جهانی تاکید ورزیدند.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری 598، پیاده‌روی اربعین حسینی از شهر نجف به کربلا همه ساله نمایانگر میزان عشق و ارادت زوار حسینی است. هرساله میلیون‌ها نفر از عشاق اباعبدالله، ده‌ها کیلومتر را به نیت ظهور حضرت ولی‌عصر و همراهی ایشان، طی می‌کنند. در مقابل حضور میلیونی زائران اربعین، تعداد بیشماری از دلداگان حسینی نیز با نیت خدمت رسانی به زوار، موکب‌های خود را برپا می‌کنند.

مردم از سرتاسر جهان با ملیت‌های گوناگون فارغ از نژاد و رنگ و مذهب، خود را به غافله عشاق کربلا رسانده و هریک بگونه‌ای خود را به اباعبدالله ثابت می‌کنند.

در این بین موکب اهل سنت نیز به چشم می‌خورد. در حوالی عمود 833 مسیر نجف به کربلا موکب علمای اهل سنت کشور فلسطین با نمای گنبد زرد رنگ مسجد قبه‌الصخره توجه زائران را به خود جلب می‌کند. در میان مسیر علمای اهل سنت با پوشش سنتی خود مشغول خدمت رسانی به زائران هستند.

علمای اهل سنت با بیان اینکه حرکت امام حسین نماد آزادی خواهی و مبارزه با ظلم و ستم بوده و ما نیز باید به پیروی از ایشان در برابر ظلم و استکبار جهانی یعنی اسرائیل بایستیم.

در همین حین گروهی از علمای تشیع با حضور در موکب نداء الاقصی با علمای اهل سنت دیدار کردند.

علمای تشیع ضمن خرسندی از حضور علمای اهل سنت در جمع زوار و خدمتگزاران اربعینی، بر حفظ وحدت شیعه و سنی تاکید کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها