أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۴۳۳۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
در نظرسنجی جدید شبکه «ان‌بی‌سی نیوز»، فقط سی و سه درصد از جمهوری‌خواهان گفتند حمایت از ترامپ را به حمایت از حزب جمهوری‌خواه ترجیح می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج نظرسنجی جدید شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» پایین‌ترین میزان وفاداری به دونالد ترامپ در مقابل حزب جمهوری‌خواه را ثبت کرد. 

سی و سه درصد از جمهوری‌خواهان ثبت‌نام شده گفتند، به جای حزب جمهوری‌خواه به ترامپ وفادار هستند که کمترین میزان از آن زمانی است که این شبکه آمریکایی شروع به پرسیدن این سوال کرده است. کمترین میزان با رقم ۳۴ درصد در ماه مه ثبت شده بود و بالاترین میزان مربوط به اکتبر ۲۰۲۰ با ۵۴ درصد بوده است. 

پنجاه و هشت درصد افرادی که در نظرسنجی ماه جاری (سپتامبر) مورد پرسش قرار گرفتند، حمایت از حزب جمهوری‌خواه را به حمایت از ترامپ ترجیح دادند، در حالی که سه درصد گفتند هم حامی ترامپ و هم حزب هستند و چهار درصد گفتند که از هیچ یک حمایت نمی‌کنند. 

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، این نتایج در بحبوحه نگرانی‌ها از آسیب‌زننده بودن حضور ترامپ در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ به رغم آن که نامزد نیست، منتشر شده و جمهوری‌خواهان نگرانند دموکرات‌ها فرصت حفظ کنترل بر سنا را به دست آورند. 

این نظرسنجی نشان داد در مجموع ۳۴ درصد رأی‌دهندگان آمریکایی گفتند دید مثبتی به ترامپ دارند، در حالی که ۵۴ درصد گفتند دیدشان منفی است. ۱۲ درصد هم گفتند که دیدشان به رئیس‌جمهور سابق خنثی است. کاهش این میزان محبوبیت، برای ترامپ رکورد جدیدی بود. ماه قبل، ۳۶ درصد شرکت‌کنندگان گفته بودند دید مثبتی به وی دارند. 

طبق نتایج نظرسنجی جدید، در مقابل، ۴۰ درصد رای‌دهندگان نسبت به  جو بایدن دید مثبتی دارند، در حالی که ۴۷ درصد به او دید منفی دارند و ۱۱ درصد خنثی هستند. 

پیش‌تر هم نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که در رقابت فرضی انتخابات ریاست‌جمهوری، ساکن فعلی کاخ سفید با شش درصد سلف خود را پشت سر می‌گذارد. طبق نظرسنجی «یاهو نیوز» و موسسه افکارسنجی «یوگاو» که هفتم سپتامبر منتشر شد، ۴۸ درصد رأی‌دهندگان ثبت شده، گفتند که اگر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا امروز برگزار شود، رأی خود را به نفع بایدن می‌دهند، در حالی که ۴۲ درصد گفتند به ترامپ رأی می‌دهند. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها