أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۴۳۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
سردار مهری:
رئیس سازمان وظیفه عمومی با بیان اینکه ۱۲۵ هزار مشمول غیرغایب به سفر اربعین رفتند، گفت: ۳ میلیون مشمول غایب در کشور داریم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بحث معافیت تحصیلی مشمولان یکی از مواردی است که در آستانه ماه مهر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ تمامی افرادی که در کنکور شرکت کردند و در مقاطع مختلف قبول شدند و باید انتخاب رشته کنند می‌توانند درخواست معافیت تحصیلی را اینترنتی ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از رزمندگان دوران دفاع مقدس را سربازان تشکیل می‌دادند، افزود: مشمولان از طریق اپلیکیشن پلیس من یا سایت سخا می‌توانند وضعیت سربازی خود را پیگیری کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی بیان کرد: افرادی که سال گذشته دیپلم خود را دریافت کردند تا ۳۱ شهریور امسال فرصت دارند پذیرش دانشگاه را بگیرند وگرنه باید برگه اعزام به خدمت را دریافت کنند و غیبت می‌خورند.

وی با بیان اینکه مشمولان غایب نمی‌توانند در دانشگاه‌ها پذیرش شوند، ادامه داد: افرادی که امسال دیپلم گرفتند تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲ فرصت دارند که تحصیل کنند و در کنکور شرکت کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی با بیان اینکه اگر سامانه‌های اینترنتی مشکلی داشت افراد می‌توانند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند، تصریح کرد: درخواست خروج برای مشمولان غیرغایب در اربعین اینترنتی ثبت شد؛ ۱۲۵ هزار مشمول غیرغایب به صورت اینترنتی و حضوری برای خروج از کشور ثبت نام کردند و از کشور خارج شدند و اکثر این افراد به کشور برگشتند.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار نفر در اربعین خدمات سربازی را از سازمان وظیفه عمومی گرفتند، ادامه داد: امسال دانشجویان فرصت ۲ ماهه برای خروج از کشور (مجوز خروج از کشور) داشتند تا بدون سپردن وثیقه از کشور خارج شوند؛ این در حالی است که در سال‌های قبل این فرصت یک ماهه بود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر اینترنتی و بیش از ۲۵ هزار نفر فیزیکی توانستند در مرزها خدمات مربوط به وظیفه عمومی را دریافت کنند.

مهری خاطرنشان کرد: تا به امروز حدود ۳ میلیون نفر مشمول غایب داریم، بیش از ۲۱ میلیون فرزند پسر در سال‌های ۵۵ تا ۸۳ داریم و عددِ ۳ میلیون نفر نشان می‌دهد ۸۵ درصد از فرزندان ذکور به قانون احترام گذاشته‌اند.

وی افزود: تمامی افرادی که مشمول غایب بودند از سال ۹۴ تا ۹۷ یعنی بیش از ۸ سال غیبت داشتند که می‌توانستند با پرداخت جریمه کارت معافیت داشته باشند و دیگر خبری از خرید خدمت نیست و مهلتش تمام شده است.

مهری گفت: تمامی افرادی که در بازی‌های المپیک بتوانند مقام بیاورند معافیت به آنها تعلق می‌گیرد. سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال هم شامل معافیت هستند، در نتیجه تمامی افرادی که ورزشکار هستند می‌توانند از قانون سرباز قهرمان استفاده کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی بیان کرد: تمامی افرادی که از طرف بنیاد ملی نخبگان به عنوان نخبه اعلام می‌شوند فقط دوره آموزشی دارند و باقی مدت سربازی بر آنها بخشیده می‌شود و به آنها کارت پایان خدمت داده می‌شود.

وی گفت: نخبگان غایبی که خارج از کشور هستند اگر پروژه تحقیقاتی در کشور انجام دهند نیز برایشان کارت پایان خدمت صادر می‌شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی افزود: چهار سالی می‌شود مهارت آموزی شغلی در دستور کار نیروهای مسلح قرار گرفته است. سربازان منقضی خدمت که دارای مهارت هستند می‌توانند از تسهیلات ویژه بهره‌مند شوند.

مهری گفت: در سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان به سربازان منقضی خدمت که دوره‌های مهارت آموزی را گذراندند داده شد. البته افرادی که از سال ۹۶ منقضی خدمت شده‌اند و دوره‌های مهارت آموزی را گذرانده می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی بیان کرد: تمامی افرادی که به سن مشمولیت می‌رسند یعنی ۱۸ سال تمام دارند باید به سربازی بیایند، اگر فردی بیمار باشد می‌تواند از درخواست کمیسیون پزشکی اقدام کند، در مورد کفالت هم می‌تواند از قانون در صورت داشتن شرایط استفاده کند.

وی ادامه داد: پسرانی که پدرشان فوت کرده است و یا مادرشان طلاق گرفته است می‌توانند درخواست کفالت بدهند تا در شورا برای شرایط این افراد تصمیم بگیرند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی تصریح کرد: حقوق سربازانی که در مناطق عملیاتی خدمت هستند اگر مجرد باشند ۴ میلیون و اگر متأهل باشند حدود ۶ میلیون است. البته سربازی که در شهر خودش و در شرایط عادی است حدود ۲ میلیون حقوق می‌گیرد. سربازی هم داریم که ۸ میلیون حقوق می‌گیرد.

مهری خاطرنشان کرد: افرادی که از سال ۹۹ غیبت کرده‌اند و یا سرباز فراری هستند در شرایطی که متأهل باشند می‌توانند از ۲ ماه کسر خدمت استفاده کنند.

وی در پایان گفت: علیرضا بیرانوند غایب نیست و از معافیت تحصیلی استفاده می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها