أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۴۳۹۴
زمان انتشار: ۰۹:۰۸     ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد شش ماه پس از جنگ در اوکراین، بیشتر شهروندان شرق اوکراین که معمولا روس‌تبار هستند، خواستار پیوستن به روسیه هستند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از اسپوتنیک، نظرسنجی «مؤسسه مطالعات سیاسی و اجتماعی جمهوری کریمه» نشان می‌دهد ۹۴ درصد شهروندان مناطق جمهوری خلق دونتسک خواستار پیوستن به روسیه هستند و این رقم برای شهروندان جمهوری خلق لوهانسک ۹۳ درصد است.

علاوه بر این، ۸۷ درصد حاضران دراین نظرسنجی در منطقه زاپروژیا و ۸۰ درصد شهروندان منطقه خرسون اعلام کرده‌اند که خواستار پیوستن به کشور روسیه هستند. همچنین بیشتر پاسخ‌دهندگان (۸۶ درصد در دونتسک و ۸۷ درصد در لوهانسک) تمایل به شرکت در همه‌پرسی پیوستن به روسیه را دارند.

این نظرسنجی از ۱۳ تا ۱۴ سپتامبر با ۹۹۳ شرکت‌کننده در مناطق جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین هزار نفر در منطقه زاپروژیا و هزار نفر در منطقه خرسون انجام شده است.

مقامات محلی جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین زاپروژیا و خرسون اعلام کرده‌اند که همه‌پرسی پیوستن این مناطق به روسیه از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (یکم تا پنچم مهر) برگزار می‌شود.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها