أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۴۴۷۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
یک مقام مسئول دانشگاه خبر داد؛
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در اکثر رشته محل های علوم پزشکی و پیراپزشکی میزان افزایش شهریه از ۱۵ تا ۳۰ درصد و در برخی مقاطع کمی بیشتر خواهد بود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، محسن امینی درباره میزان افزایش شهریه در رشته‌های علوم پزشکی توضیح داد و اظهار داشت: برای علوم پزشکی‌ها هم مانند سایر رشته‌های غیرپزشکی یک کف و سقف داریم که برای دانشجویان با پذیرش عادی بسته به دسته بندی واحد ارائه دهنده خدمات و رشته و مقطع تحصیلی، افزایش‌ها متفاوت خواهد بود.

افزایش ۱۵ تا ۳۰ درصدی شهریه رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در مقاطع مختلف دسته بندی در اکثر رشته محل‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی میزان افزایش شهریه از ۱۵ تا ۳۰ درصد و در برخی مقاطع کمی بیشتر خواهد بود.

امینی خاطرنشان کرد: در مبحث خودگردان‌ها با توجه به در نظر گرفتن بخش دولتی برای سال جدید، در مجموع شهریه سالانه تعیین شده دانشگاه در بخش خود گردان‌ها به مراتب پایین‌تر است.

افزایش بیش از ۳۰ درصدی در برخی رشته‌های محل‌های خاص

این مقام مسئول دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ممکن است شهریه ورودی‌های جدید پزشکی و پیراپزشکی، در برخی رشته محل‌های خاص افزایش ۳۰ درصد یا کمی بیشتر را داشته باشد اما رشته محل‌های بسیاری هم در پزشکی و پیراپزشکی داریم که میزان افزایش، حتی کمتر از ۲۰ درصد خواهد بود.

فاکتورهای تعیین کننده میزان افزایش شهریه

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام اینکه میزان شهریه براساس محل تحصیل دانشجو و رشته‌های مختلف تحصیلی متفاوت تعیین شده است، افزود: میزان دریافت شهریه از یک سو به نوع واحد و منطقه‌ای که خدمات ارائه می‌دهد از سوی دیگر به هزینه تمام شده رشته و میزان تقاضای رشته تحصیلی بستگی دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها