أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۴۴۹۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همین‌طور که در دوران دفاع مقدس هیچ‌گاه به تجهیزات و امکانان غره نشدیم، می‌گوییم اساس و پایه امنیت و اقتدار ما موشک‌ها، ناوها، تانک‌ها و تجهیزات و امکانات نبوده بلکه اساس امنیت کشور، مردم هستند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه در آیین ملی رژه نخستین روز هفته دفاع مقدس در بندرعباس و آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس و در مقابل تنگه هرمز اظهار داشت: هفته دفاع مقدس را به همه افراد مستقر در میدان و رزمندگان، آزادگان، ایثارگران و ملت عزیز و قهرمان ایران اسلامی تبریک و تهنیت می‌گوییم.

وی افزود: همچنین به روح شهدا و امام شهدا درود می‌فرستیم، امام راحل‌مام، این بزرگمرد الهی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خداوند گامی برنداشت.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این روحیه مقاومت و اخلاص و تکیه بر سنت‌های الهی و خودباوری امام بود که توانست در این مقطع از زمان، هم باعث تجدید حیات اسلام و هم عزت مسلمانات شود.

وی تصریح کرد: همه امروز عزت و آزادی و افتخار کشور و سربلندی خود را مدیون شهدا و امام شهدا هستیم، یاد همه شهدای گرانقدر را گرامی می‌داریم.

وی اظهار داشت: خرسندیم که در این ایام‌الله دفاع مقدس توفیق داریم در سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس در جمع نیروهای مسلح مستقر در جنوب که امروز در این سواحل افتخار و اقتدار آفریدند و امنیت نظام جمهوری اسلامی را بیش از هر زمان دیگر برقرار کرده‌اند حضور دارم.

قالیباف ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، مظهر صلح و ثبات منطقه و پیام‌آور اقتدار ملی نظام مقدس هستند و به این، افتخار می‌کنیم.

وی بیان داشت: امروز ما مسوولان و ملت می‌دانیم که بدون شک بخش بزرگی از پیشرفت کشور را مدیون رشادت‌ها و مجاهدت های نیروهای مسلح هستیم چراکه امنیت را در کشور برقرار کرده‌اند.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر امنیت مستقر نباشد، هیچ پیشرفتی امکان‌پذیر نخواهد شد، امروز در جنوب غرب آسیا، حوزه قفقاز و آسیای میانه، سواحل مدیترانه و بخشی از آفریقا شاهد نا امنی و جنگ هستیم.

وی تصریح کرد: اگر سایه امنیت بر کشور افتاده و کشورمان امن و پرقدرت است، در سایه مجاهدت و اقتدار و قدرت نیروهای مسلح است که به اوج بازدارندگی رسیده اند و می‌توانند از کیان میهن عزیزمان و از آب‌های ایران اسلامی دفاع کنند.

قالیباف ادامه داد: دفاع مقدس برای همه ما و انقلاب اسلامی، مقطعی بسیار مهم و اثرگذار و الگوی همه ما است، اگر نگاهی مختصر به مقطعی که انقلاب به پیروزی رسید بیندازیم می‌بینیم که دشمنان داخلی و خارجی چه تعابیری قبل از شروع جنگ تحمیلی داشتند و می‌گفتند ما نیاز به نیروهای مسلح و ارتش نداریم و تشکیل سپاه نیز ضرورت ندارد و حتی نیازمند تجهیزات نظامی و دفاعی نیستیم و تجهیزاتی که درحال خرید آن ها بودیم ضرورت ندارد.

وی اظهار داشت: چند ماه بعد از آن وقایع و اظهار نظرها، درگیر جنگ و تجاوزی تمام عیار با حمایت بلوک های شرق و غرب شدیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آنان نقشه داشتند که انقلاب اسلامی را در نطفه، خفه کنند و در مقابل، ملتی که بیدار شده بود و در برابر استعمار و استکبار ایستاده بود را با جنگ نابهنگام از پای درآورند.

وی ابراز کرد: دوران دفاع مقدس به تمام معنا برای همه ما مقدس است، البته همه می دانیم که جنگ همراه با خسارت و خشونت است اما درکنار آن فهمیدیم دفاع مقدس برای ما، تولید فرهنگ بزرگ و عظیمی به همراه داشت.

قالیباف اضافه کرد: تولید فرهنگ عظیم بسیج که پرورش یافته و تولید دفاع مقدس است، دفاع مقدس برای ما از تعالیم ارزشمند، تجارب بسیار بزرگ، پیشرفت های بسیار خیره کننده و خلاقیت و نوآوری، مدیریت و درایت و شجاعت و قدرت فرماندهی و سازماندهی در برابر همه قدرت های شرق و غرب را به همراه داشت.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس، دانشگاه و نعمت بزرگی برای انقلاب اسلامی و امیدبخش به انقلاب اسلامی در درون کشور و امت اسلامی بود، انقلاب اسلامی مایه افتخار همه آزادگان شد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موفقیت و اقتدار امروز نیروهای مسلح در زمین، هوا و دریا مبنی بر این است که نیروهای مسلح ما تکیه بر دوران دفاع مقدس و فرهنگ و روش‌ها و تعالیم آن دوران است که الگوی به تمام معنای ایرانی و اسلامی به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: امروز چه در میدان جنگ‌ها و نبردها و چه در حوزه صنعت و مدیریت اگر می‌بینیم نیروهای مسلح، تجهیزات و فناوری در ردیف 10 کشور نخست دنیا هستیم و دشمن را در عرصه نضامی منفعل کرده‌ایم، نقش نیروهای مسلح‌مان آنچنان است که دشمن می‌داند به هیچ عنوان توهم حمله به ایران اسلامی را ندارد.

قالیباف گفت: همه ما هستیم که در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی، به فرهنگ دوران دفاع مقدس تاسی کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ دفاع مقدس بر دو اصل مردم داری و پایه محور بودن و نقش مردم و دوم تکیه بر سنت‌های الهی که در گذشت زمان هرگز تحریف و تبدیل نمی‌شود، اگر چنین باوری باشد در عرصه‌های اقتصادی نیز موفق می‌شویم.

وی بیان کرد: دشمن می‌داند اگر ما را تهدید کند، تهدید می‌شود و اگر اقدام کند اقدام می‌کنیم و پاسخ‌ می‌دهیم.

قالبیاف ادامه داد: امروز حرف ما در برقراری امنیت در جنوب غرب آسیا و در دریای نیلگون خیلج فارس این است که همه بی ثبانی و ناامنی زمانی از بین می‌رود که کشورهای فرامنطقه‌ای منطقه را ترک کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای منطقه، مسلمان و برادر در کنار هم و اگر مشکل‌هایی اگر هست با گفت‌وگو حل و فصل کنیم و با همدلی و همراهی برای همه کشورهای منطقه امنیت را برقرار کنیم.

وی تاکید کرد: کشورهای فرامنطقه‌ای برای منافع خود باعث بی‌ثباتی شده‌اند و دفاع از رژیم منحوس و نامشروع صهیونیستی منطقه را به ناامنی کشیده‌اند، برای منابع و منافع منطقه و چپاول امکانات منطقه را ناامن کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند دولت‌ها و ملت‌ها مسیر خود را پیش ببرند.

قالیباف ابراز امیدواری کرد در سایه امنیتی که برقرار است و با نیروهای جوان، مومن و انقلابی کشور عرصه‌های پیشرفت و مسائل اقتصادی را پیش ببریم.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نظام ما نظامی مردمی و برخواسته از فرهنگ قرآن و مکتب اهل بیت(ع) است، هرجا باشیم خدمتگزار مردم هستیم، افتخار ما این است که در کنار مردم و با مردم هستیم.

وی در بخش‌های پایانی سخنان خود ابراز داشت: اگر در دوران دفاع مقدس پیشرفتی حاصل شده است بعد توکل به خداوند متعال، این پیشرفت‌ها مرهون همراهی بوده است و امروز هم برای تدوام در امنیت و پیشرفت اقتصادی کشور نیازمند این هستیم که با تکیه بر مردم همراه و خدمت‌گذار مردم باشیم و مسیر را ادامه دهیم.

قالیباف با بیان اینکه ناامیدی از یک فرهنگ شیطانی است، گفت: همیشه به آینده امیدواریم و با تلاش و مجاهدت برای خدمت بیشتر در جنگ نابرابر اقتصادی، و شناختی که دشمن امروز بر ملت ایران تحمیا کرده و همه توان خود را به میدان آورده است مطمئن هستیم با تکیه بر قدرت لایزال الهی و ملت ایران به پیروزی خواهیم رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها