يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۴۵۳۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۰۲ مهر ۱۴۰۱
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۶۴ هزار بازمانده از تحصیل با تلاش‌های صورت گرفته به مدرسه بازگشتند و مدارس کانکسی تا پایان سال جمع آوری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری مهر، یوسف نوری در آئین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که در دبستان دخترانه شهید حسینمردی در منطقه ۱۶ آموزش و پرورش شهر تهران در حال برگزاری است، خطاب به رئیس جمهور گفت: جنابعالی در جمع سران در سازمان یونسکو، مواضع نظام جمهوری اسلامی را مقتدرانه با رعایت اصول مصلحت، عزت و حکمت بیان و اسناد تجویزی را رد کرده و بر اجرای سند تحول بنیادین تاکید داشتید که تشکر می‌کنم. همچنین در مجمع عمومی سازمان ملل مواضع جمهوری اسلامی را در حمایت از مظلومین فلسطین و شهید قاسم سلیمانی تبیین کردید که تشکر می‌کنیم و امیدواریم این موضع مقتدر همواره جاری و ساری باشد.

وی افزود: لازم می‌دانم در ابتدای سال تحصیلی از عنایات دولت به وزارت آموزش و پرورش قدردانی کنم. نخست موافقت با لایحه رتبه بندی معلمان بود که ارتقای شایستگی‌های تعلیم و تربیت را دنبال می‌کند و بعد از ۱۰ سال به ثمر رسید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی از ۹.۶ درصد به ۱۳ درصد، ارتقای بیمه تکمیلی، احیای دانشگاه فرهنگیان، احیای تغذیه دانش آموزان بعد از ۱۰ سال و تقویت استعدادهای درخشان با تصویب اساسنامه باشگاه دانش پژوهان جوان را از دیگر اقدامات انجام شده در این وزارتخانه دانست و گفت: امسال دانش آموزان ما ۲۰ مدال طلا در المپیادهای جهانی کسب کردند.

نوری ادامه داد: ۱۶۴ هزار بازمانده از تحصیل با تلاش‌های صورت گرفته به مدرسه بازگشتند و مدارس کانکسی تا پایان سال جمع آوری می‌شوند.

وی با بیان اینکه سیاست اصلی ما در سال جاری، مردمی سازی آموزش و پرورش است که به معنای استفاده از ظرفیت ارکان چهارگانه فرایند تعلیم و تربیت به ویژه خانواده است گفت: این سیاست در سطوح مختلف برنامه ریزی، اجرا، نظارت و ارزیابی پیگیری می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: سیاست دیگر ما اجرایی سازی سندتحول بنیادین مدرسه‌ای است. ارتقای عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی را نیز دنبال می‌کنیم. ارتقای نظام تربیت معلم و احیای دانشگاه جامع فرهنگیان و ارتقای منزلت و معیشت معلمی نیز در دستورکار ماست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها