يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۴۵۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۰۲ مهر ۱۴۰۱
در معاملات اخیر بازار جهانی ارز، ارزش پوند انگلیس افت شدیدی را به ثبت رساند و به کم‌ترین میزان 37 سال اخیر رسید.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گاردین، ارزش پوند انگلیس در معاملات شب گذشته به کمترین میزان از سال 1985 تا کنون رسید، ارزش پوند در این معاملات به زیر 1.09 دلار افت کرد.

دلیل این افت، هجوم فروشندگان پوند به بازار برای آب کردن دارایی‌ها پوندی بود که آنها هم تحت تأثیر نگرانی‌ها نسبت به افزایش استقراض دولت انگلیس با هدف پوشش هزینه‌های کاهش شدید مالیات در این کشور دست به این اقدام زدند.

در واقع اقدام سرمایه‌داران در پایین آوردن ارزش پوند به نوعی اعتراض به اقدام خزانه‌دار این کشور در ارائه یک ریز-بودجه که در آن میزان مالیات‌ها کاهش و میزان استقراض دولت افزایش یافته است به شمار می‌رود.
 


کاهش ارزش پوند همچنین این انتظار را در بازار به وجود آورده که احتمالا بانک مرکزی این کشور با هدف برگرداندن اعتبار از دست رفته انگلیس در میان سرمایه‌گذاران دست به افزایش نرخ بهره می‌زند.

کارشناسان دویچه بانک آلمان معتقدند که اقدام سرمایه‌گذران در فروش دارایی‌های پوندی خود نشان می‌دهد که آنها دیگر نمی خواهند با شرایط کنونی هزینه کسری بودجه دولت انگلیس را تأمین کنند.

کارشناسان بانکی سی‌تی نیز گفته‌اند که ریز بودجه پیشنهادی خزانه‌دار دولت انگلیس می تواند به بحران کاهش اعتبار پوند منجر شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها